Consiliul Concurenței a sancționat companiile All Businesses Management SRL, Cityplan Studio SRL și Enterprise Software Development SRL cu amenzi în valoare totală de 1,361 milioane lei (aproximativ 270.000 euro) cu argumentul de trucare a unor licitații publice organizate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară și anumite Oficii de Cadastru și Publicitate Imobiliară aflate în subordinea sa.
Autoritatea de concurență a constatat, în urma unei investigații, că cele trei companii ar fi participat cu oferte trucate la 27 de proceduri de achiziție publică având ca obiect atribuirea contractelor de servicii de arhivare digitală și arhivare fizică a documentelor aflate în arhiva proprie, în perioada 2018-2020.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cele trei firme și-ar fi coordonat politicile comerciale, în vederea împărțirii procedurilor de achiziție publică, inclusiv printr-un schimb de informații sensibile din punct de vedere concurențial, în perioada 2018-2020. Practic, companiile depuneau oferte în diverse forme de participare (în asociere, individual, subcontractant/terț susținător) fără a se suprapune între ele, susține Consiliul.
Amenzile au fost aplicate astfel:
- All Businesses Management SRL - 1.203.925,51 lei;
- Enterprise Software Development SRL - 127.243,71 lei;
- Cityplan Studio SRL - 30.296,82 lei.
„Cele trei companii nu s-au concurat în cadrul licitațiilor publice organizate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, scopul fiind de a-și maximiza șansele de câștig la un număr cât mai mare de proceduri și, implicit, de a-și majora profiturile. Mai mult, concurența dintre ele a fost înlocuită cu o formă de colaborare”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
De asemenea, pentru asigurarea unei concurențe reale în procesul de achiziție publică, Consiliul Concurenței recomandă Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară să formuleze cerințele într-o manieră care să stimuleze participarea la proceduri a unui număr cât mai mare mare de operatori care să se poată concura prin intermediul prețului ofertat și nu doar prin caracteristicile tehnice ale echipamentelor oferite.