Camera Deputaților a adoptat, luni seara, Codul Administrativ, acesta urmând a fi trimis spre promulgare președintelui Klaus Iohannis. Actul normativ acordă pensii speciale primarilor și altor aleși locali, în timp ce parlamentarii primesc dreptul de a fi numiți, fără concurs și specializare, ca prefecți.
Totodată, potrivit noilor reglementări, primarii vor putea fi PFA și face parte din adunările generale ale companiilor locale.
Este stabilită, de asemenea, cota redevențelor ce revin autorităților locale și se înlesnește totodată transferul terenurilor, lacurilor și plajelor în domeniul public al autorităților locale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Aleșii au stabilit că, în cazul resurselor de suprafață, redevența obținută se distribuie 40% la bugetul local al județului, 40% la bugetul localității unde există exploatarea, iar doar 20% la bugetul de stat.
Parlamentarii au redus drastic, în schimb, atribuțiile Autorități Naționale a Funcționarilor Publici.
Modificările au fost aduse unui proiect preluat de PSD, cu mici ajustări, de la Ministerul Dezvoltării, de către o comisie specială a celor două camere ale Parlamentului, care s-a grăbit în ultimele săptămâni să adopte un raport pentru votul final.
CITEȘTE ȘI Românii care îndeplinesc anumite condiții ar putea intra mai ușor în SUA. Ce taxă vor plătiÎn proiectul de Cod Administrativ era prevăzut că: ”autoritățile și instituțiile administrației publice centrale, precum și personalul din cadrul acestora au obligația de urmări satisfacerea interesului public; interesul public național este prioritar față de interesul public local”. Parlamentarii au modificat prevederea și au stabilit că: ”Autoritățile și instituțiile administrației publice centrale, precum și personalul din cadrul acestora, au obligația de a pune în aplicare programul de guvernare aprobat de către Parlament”.
Parlmentarii au modificat proiectul de Codul pentru a institui pensia specială pentru aleșii locali, calculată, în limita a trei mandate, ca produs al lunilor de mandat cu 0,40% din indemnizația brută lunară în plată corespunzătoare funcției.
Primarii, viceprimarii, președinții și vicepreședinții de consilii județene, aleși începând cu anul 1992, vor fi beneficiarii acestor pensii.
Pensia va fi suportată de la bugetul de stat și nu vor beneficia de ea aleșii condamnați pentru infracțiuni de corupție.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Impozit minim de 30% pe veniturile suplimentare din liberalizarea prețului gazelor pentru producția din Marea Neagră. Pentru prețuri de peste 190 lei/MWh, cota ajunge la 50%Contractul de management a fost eliminat la numire pentru șefii serviciilor locale și administratorul public
Numirea instituțiilor de interes local și serviciilor deconcetrate va fi aprobată de consiliul local, la propunerea primarului, pe bază de concurs, dar fără obligația existenței unui contract de management la momentul numirii, stabilește proiectul de lege.
De asemenea, contractul de management a fost eliminat și pentru administratorul public al unei localități, care poate fi numit la propunerea primarului sau președintelui de consiliu județean.
În proiect este introdusă însă funcția publică de manager al serviciilor deconcetrate.
Dacă pentru aleși și autorități locale au fost prevăzute o serie de exceptări de la normele în vigoare, în schimb Autorități Naționale a Funcționarilor Publici parlamentarii i-au redus o serie de atribuții privind organizarea concursurilor și evaluarea funcționarilor publici.
CITEȘTE ȘI Legea care a scos forțat sute de firme de la parterul blocurilor cu risc seismic a fost relaxată. Noi condiții pentru magazine, restaurante și cinematografeModificările au generat o reacție de avertisment din partea Bruxelles-ului.
Guvernul vrea să încurajeze autoritățile locale să comunice oficial prin e-mail cu cetățeni, firme sau alte instituții publice
În acest scop, Serviciul de Telecomunicații Speciale va configura adrese de e-mail oficiale pentru fiecare localitate, astfel încât autoritățile să nu mai folosească adrese neoficiale de la furnizori precum yahoo, gmail sau hotmail.
Conform propunerii Guvernului, preluate de parlamentari, ”unitățile administrativ-teritoriale, în relațiile cu alte autorități și instituții publice, persoane fizice sau persoane juridice, pot utiliza poșta electronică, ca instrument de comunicare oficială”.
Adresa oficială de poștă electronică a fiecărei unități administrativ-teritoriale va fi stabilită de către Serviciul de Telecomunicații Speciale, potrivit Executivului.
CITEȘTE ȘI Teodorovici confirmă informațiile Profit.ro: Direcțiile regionale ale ANAF vor mai avea doar un rol "metodologic", firmele mijlocii trec înapoi în competența județelor