Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a făcut un prim pas pentru realizarea unui drum expres între autostrada București-Ploiești, din cadrul A3, și aeroportul Otopeni, anunțând, luni, că a trimis Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) toate documentațiile aferente proiectului care ar crea o cale alternativă de acces la aeroport.
În prezent, accesul la aeroportul Henri Coandă se poate face doar dinspre DN1, considerat cel mai aglomerat drum național din România, scrie News.ro.
Potrivit anunțului CNADNR, ANAP urmează să verifice și valideze documentația pentru proiectele ”Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru drum expres Legătură A3 – Aeroport Henri Coandă” și ”Realizare Expertiză Tehnică, Studiu de Fezabilitate și Elaborare Proiect Tehnic pentru Reabilitare DN 7C, km 44+000 – km 117+000”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”În perioada imediat următoare, ANAP va finaliza procesul de verificare a documentațiilor de atribuire, urmând ca CNADNR să publice, în maxim 3 zile, anunțurile de participare în Sistemul Electronic de Aciziții Publice (SEAP)”, a informat CNADNR.
Proiectul drumului dintre A3 și aeroportul Otopeni este al doilea proiect de drum expres, o categorie nouă de drumuri în România.
Primul proiect, aflat într-un stadiu similar, este al drumului expres de la Ploiești la Bacău.
Vineri, CNADNR a transmis spre validare ANAP documentațiile de atribuire pentru demararea licitațiilor privind realizarea studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Ploiești - Buzău - Focșani – Bacău, pe care inițial autoritățile îl gândiseră ca autostradă.
Compania va organiza trei licitații pentru drumul expres, aferente porțiunilor: Ploiești – Buzău, Buzău - Focșani și Focșani –Bacău