China s-a angajat să suplimenteze achizițiile de produse manufacturate americane cu aproape 80 de miliarde de dolari, în cadrul acordului comercial care va fi semnat miercuri la Washington, o țintă care ar putea oferi un avantaj mult-necesar pentru constructorul de avioane Boeing, dar care este pus sub semnul întrebării de către analiștii din SUA, relatează Reuters.
Potrivit acordului comercial, China va mai suplimenta achizițiile de produse energetice cu peste 50 de miliarde de dolari și va mări achizițiile de servicii americane cu aproximativ 35 de miliarde de dolari, pe parcursul aceleiași perioade de doi ani, a spus sursa.
Faza întâi a acordului comercial prevede creșterea achizițiilor chineze de produse agricole americane cu circa 32 de miliarde de dolari, în următorii doi ani, respectiv cu circa 16 miliarde de dolari pe an, a mai spus sursa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Combinate cu exporturile agricole americane de 24 de miliarde de dolari în 2017, rezultă un total de 40 de miliarde de dolari pe an, obiectiv anunțat de președintele Donals Trump, scrie News.ro.
Datele urmează să fie anunțate miercuri, la ceremonia de semnare a acordului de către președintele Trump și vicepremierul chinez Liu He de la Casa Albă.
Între produsele manufacturate americane de 80 de miliarde de dolari se vor afla automobile și componente, avioane, echipamente agricole, dispozitive medicane și semiconductoare, a spus o sursă.
Avioanele vor fi construite probabil de grupul Boeing, ale cărui vânzări în China au fost practic blocate în ultimii doi ani, ceea ce va fi un factor binevenit pentru constructorul de avioane afectat de consemnarea la sol a tuturor avioanelor 737 MAX, după două prăbușiri fatale.
Sursa care a vorbit despre aceste achizișii și-a exprimat scepticismul legat de angajamentele făcute de Beijing pentru achizițiile de produse manufacturate, având în vedere că acordul nu face nicio referire la barierele non-tarifare care au blocat accesul produselor americane pe piața chineză în ultimele decenii, inclusiv regulile legate de achizișii, standardele produselor și subvenționarea firmelor chineze de stat.
În timp ce vânzările de automobile din China încetinesc, iar capacitatea de asamblare a vehiculelor crește, este improbabil ca China să mărească semnificativ achizițiile de mașini construite în Statele Unite.
Între cele mai populare vehicule fabricate în SUA și comercializate pe piața chineză se numără SUV-urile BMW și Mercedes-Benz.
China are totodată obiective industriale majore de a domina sectoarele manufacturiere în care s-a angajat că mărească achizițiile de bunuri americane, alimentând și mai mult scepticismul.
Mulți economiști și experți se îndoiesc că faza întâi a acordului comercial va fi implementată așa cum este scrisă, chiar dacă oficialii americani afirmă că există o clauză importantă de aplicare.
Dacă o acuzație americană de nerespectare a acordului de către China nu va putea fi rezolvată, Washingtonul va avea dreptul să reimopună tarife împotriva bunurilor chineze porporțional cu daunele economice provocate, dar nimic nu va împiedica China să reacționeze, au spus persoane apropiate situației.
Traderii de petrol și analiștii sunt la fel de sceptici că China va putea să cumpere produse energetice suplimentare de 50 de miliarde de dolari, între care petrol, gaze naturale lichefiate și materii prime petrochimice, cum ar fi etanul și gazul petrolier lichefiat.