Ieșirea Marii Britanii din Uniunea Europeană fără semnarea unui acord comercial ar putea duce la costuri suplimentare de 58 miliarde de lire sterline (65,3 miliarde euro) pe an pentru companiile din ambele tabere, cel mai grav afectat sector în acest scenariu fiind cel financiar britanic.
Un așa-numit Brexit dur, în care Marea Britanie părăsește blocul comunitar fără să ajungă la un acord cu Bruxellesul în privința relațiilor comerciale, s-ar putea reflecta în costuri adiționale cu bariere tarifare și netarifare de 31 miliarde lire pe an pentru companiile din UE, potrivit unui raport întocmit de firma de consultanță în management Oliver Wyman și casa de avocatură Clifford Chance.
În paralel, exportatorii britanici vor plăti 27 miliarde lire în plus pe an, scrie Reuters.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Costurile suplimentare vor fi suportate, în Marea Britanie, în special de firmele din industriile financiară, auto, agricultură și industria alimentară și a băuturilor, bunurilor de consum și industria chimică și a maselor plastice.
Furnizorii de servicii financiar-bancare vor fi cei mai afectați, în condițiile în care vor trebui să își mute din operațiuni în afara Marii Britanii pentru a-și putea deservi clienții în continuare.
De partea cealaltă, cele mai afectate companii din UE vor fi cele din industria auto.
Marea Britanie va ieși din Uniunea Europeană în martie anul viitor, negocierile dintre Londra și Bruxelles fiind în plină desfășurare. În absența unui acord, schimburile comerciale dintre cele două părți se vor derula, cel mai probabil, după regulile și tarifele impuse de Organizația Mondială a Comerțului (OMC).
Dacă Marea Britanie alege însă să facă parte în continuare din uniunea vamală, indiferent sub ce formă, costurile suplimentare pentru companii vor scădea cu circa jumătate pentru ambele tabere, potrivit raportului.
Un astfel de scenariu pare însă destul de improbabil, în condițiile în care premierul britanic, Theresa May, a declarat în repetate rânduri că Marea Britanie va părăsi uniunea vamală pentru a putea încheia acorduri bilaterale cu economii precum China și India.