Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat, vineri, că începând de sâmbătă va putea fi vizualizat contractul pentru proiectarea și execuția unui pod peste Dunăre, la Brăila, costurile acestuia fiind estimate la jumătate de miliard de euro, cel mai mare contract de infrastructură din România în ultimii 27 de ani.
”După ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri). Cu o valoare pentru proiectare și execuție de 2.025.494.965 Lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură, atribuit in ultimii 27 de ani”, informează CNAIR.
Anunțul de participare pentru proiectarea și execuția Podului suspendat peste Dunăre la Brăila a fost validat de către ANAP, iar de sâmbătă va putea fi vizualizat pe SEAP. Termenul limită pentru primirea ofertelor de 11 august 2017, ora 16.00, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Contractul va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preț, iar durata acestuia va fi de 114 luni. Astfel 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuției lucrărilor, iar perioada de garanție va fi de minim 60 de luni. Proiectul de investiție, cu o lungime totală de 23,413 km cuprinde inclusiv proiectarea și executia drumului principal, Brăila – Jijila și a drumului de legatura cu DN22, Smârdan – Măcin”, arată CNAIR.
Podul suspendat va avea un sistem de suspendare cu un cablu principal și tiranți verticali de legatură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.
”Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri la care se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila și 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. De o parte și de alta vor fi construite doua viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38 m de la nivelul maxim de inundație al Dunării, astfel încat să fie indeplinite criteriile de navigație fluvială. Lațimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri și va fi alcatuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 m lațime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lațime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, 2 benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lațimi de câte 2,80 m fiecare”, sunt câteva dintre cerințele CNAIR.
Drumul principal Brăila – Jijila va trebui să aibă o lungime de 19,095 km și va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete. Traseul include o ramificație pe direcția Sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).
Drumul de legatură cu DN22 Smârdan - Măcin va fi lung de 4,328 km, cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legatură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) și se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.
Proiectul este cuprins în Masterplanul de transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014 - 2020. Proiectul podului care va lega județele Brăila și Tulcea a fost trimis pentru validare Agenției Naționale pentru Achiziții Publice pe 18 aprilie, el putând fi postat pe SEAP doar după ce ANAP își dă acordul.