Consilierii generali și-au dat, joi, în ședința CGMB, acordul de principiu pentru achiziționarea a 100 de ambulanțe pentru Serviciul de Ambulanță București – Ilfov (SABIf). Suma totală necesară se ridică la 8,5 milioane de euro, urmând ca 4,6 milioane de euro din aceasta să fie plătită din dividendele pe care municipalitatea le are de încasat de la Apa Nova. Managerul SABIf, Alis Grasu, a spus că ultima achiziție de ambulanțe s-a făcut în urmă cu trei ani, când Serviciul a primit de la Ministerul Sănătății o ambulanță.
„(...) SABIf solicită sprijinul în demersurile de a achiziționa un număr de 100 de ambulanțe care să creeze premisele unui nivel optim de asigurare a asistenței medicale de urgență prespitalicească la nivelul Municipiului București”, se arată în proiectul de hotărâre aprobat joi, în unanimitate, scrie News.ro.
Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a precizat că suma necesară pentru achiziția ambulanțelor este de 8,5 milioane de euro, din care 4,6 milioane de euro provin din dividendele pe care le are de încasat municipalitatea de la Apa Nova, restul de sumă urmând să fie acoperită din bugetul local.
CITEȘTE ȘI Wizz Air lansează o amplă campanie de recrutare și angajează 1.300 de persoane, inclusiv în 3 orașe din RomâniaManagerul Serviciului de Ambulanță București-Ilfov, Alis Grasu, a declarat în cadrul ședinței de consiliu, că din parcul de intervenție al Serviciului, care conține 108 ambulanțe, 68 sunt depășite din punct de vedere tehnic, fiind depășită durata legală de folosință.
„Este remarcabil că primarul general și CGMB au ales să vină în sprijinul comunității prin achiziționarea ambulanțelor. SABIf are 108 ambulanțe, din care 68 au durata legală de folosință depășită”, a declarat Alis Grasu.
Managerul Serviciului de Ambulanță a adăugat că ultima achiziție de ambulanțe s-a făcut în urmă cu trei ani, când Ministerul Sănătății a oferit o ambulanță.
„Ultima achiziție de ambulanțe la MS a fost făcute acum trei ani, de o ambulanță. În ultimii patru ani, am primit 14 ambulanțe de la Ministerul Sănătății și două de la Primăria Capitalei. (...) În București este o situație anormală. Ambulanțele nu funcționează în regim de așteptare, ci solicitările stau în așteptare până când ambulanțele sunt disponibile”, a mai spus Alis Grasu.