Încep printr-un disclaimer, spunând că, deși sunt investitor în HoReCa, nu am niciun interes și nicio afacere în stațiunea Mamaia de la malul Mării Negre. Sunt însă în fiecare vară un simplu turist și ca turist vreau să fac câteva remarci:
- este foarte drept că stațiunea suferă din cauza unui plan arhitectonic haotic și bazat pe legea șpăgii și a bunului plac
- la fel de drept este însă că, în stațiune, plaja s-a mărit și, deși pare prea mare acum, a salvat literalmente de la erodare totală zona de nisip
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De aproape o lună și mai acerb în ultimele zile, presa arată cu obstinație prețurile uriașe de pe litoralul românesc. Pe alocuri, ele există. Însă - prețul de 200 lei/ loc de cearceaf a fost pus de un operator privat al unei zone de plajă pentru a împiedica, ca cineva să-și pună cearceaful exact în fața primului rând de șezlonguri. Acel operator (pe care nu-l cunosc) a investit în acea plajă - a curățat-o, a pus umbrele, șezlonguri, a amenajat un beach bar și oferă diverse servicii aferente. Mai mult, a și lăsat, conform legii, un sector gratuit pentru cearceafuri, dar asta nu vede nimeni.
Ei bine, există șezlonguri la 100 ron pe plajele exclusiviste, da, dar există multe locuri centrale în Mamaia cu șezlonguri la 25 ron la pachet cu o bere gratis. Pe acestea, numeroase totuși, la fel, nu le vede nimeni.
Apoi, ni se prezintă note de plată cu 200 ron pentru 2 pizza și sunt sigur că există (dar nu se spune, ați ghicit deja) zeci de restaurante pe faleză cu meniu de prânz sub 40 ron. De ce?
Referitor acum la locurile de cazare, sunt sigur că există cazare cu 200 de euro, dar sunt și multe camere în hoteluri pe plajă absolut decente, adică între 250-300 ron cu mic dejun inclus.
Și acum mă întreb, oare nu există în toate stațiunile din Grecia locuri de cazare și relaxare pentru toate buzunarele și gusturile? Toți prezentăm locurile frumoase și ieftine de acolo, iar despre cele cu prețuri uriașe și plaje exclusiviste, care vă garantez că există... da, nu spune nimeni nimic.
Nu este o pledoarie pentru stațiunea Mamaia, dar nici nu cred că e totul negru. Apa are temperatură perfectă, vremea este excelentă, iar cel mai important - sunt printre români de-ai mei și nu sunt toți maneliști și cocălari. În plus, în mai puțin de 3 ore ajung de acasă pe plajă fără să mă sufoc prin aeroporturi sau vămi ostile mie ca român.
Ultima nedumerire - de ce tac asociațiile patronale din Mamaia?!
Marian Alecu este cel care a adus McDonald's în România și a condus mulți ani operațiunile lanțului de restaurante. Alături de fratele și de fiul său deține sau este acționar în mai multe companii cu afaceri în domeniul hotelier, restaurante, producție de bijuterii și consultanță.