ING România a obținut venituri de 1,059 miliarde de lei în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 22% față de perioada similară din 2016. Avansul a fost generat în principal de creșterea numărului de clienți și a volumelor de credite pe toate liniile de business.
Costurile operaționale au crescut la 535 milioane lei, cu 14% mai mari față de aceeași perioadă din 2016, influențate de investițiile în infrastructura IT și cheltuielile cu angajații.
Costurile de risc au atins 65 milioane de lei, în creștere de 21%, explicată de avansul portofoliului. Rata creditelor neperformante a rămas mult sub media pieței, la 3,6% la finalul lunii septembrie, cu 0,9% mai mică față de aceeași perioadă a anului trecut.
CITEȘTE ȘI Lovitură pentru bănci, IFN și firme de leasing: nu vor mai putea deduce toate dobânzile plătite la împrumuturile din grup. Reguli fiscale mai dure și pentru restul firmelorSucursala din România a băncii olandeze ING a raportat un profit net de 391 milioane de lei la nouă luni, similar celui obținut aceeași perioadă a anului trecut, când rezultatul a fost influențat, însă, de veniturile extraordinare obținute din vânzarea acțiunilor deținute la Visa Europa către Visa Inc. Tranzacția a adăugat 101 milioane de lei la profitul net anunțat de bancă în primele nouă luni din 2016.
Eliminând impactul acestor venituri extraordinare de anul trecut, profitul net a crescut cu 35%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Profitul brut a fost de 459 milioane lei la nouă luni, în urma creșterii portofoliului, ajustării nivelului de risc și creșterea numărului de clienți, de asemenea la nivel apropiat celui din perioada similară a anului trecut. Excluzând veniturile excepționale obținute din vânzarea acțiunilor Visa raportate la finalul lui septembrie 2016, profitul brut din acest an este mai mare cu 117 milioane lei, de la 342 milioane lei.
CITEȘTE ȘI Peste 100.000 de angajați ai firmelor în insolvență, expuși la tăierea salariilor nete după schimbarea Codului fiscalCota de piață a băncii pe creditare a crescut la 8,9% în al treilea trimestru din 2017, de la 7,5% la finele lunii septembrie 2016, în condițiile unor volume de 21,1 miliarde de lei, ce marchează o creștere de 24% de la un an la altul.
Comparativ cu aceeași perioadă din 2016, volumul noilor credite de nevoi personale a crescut cu 20% în ultimele 12 luni, în special datorită procesului de creditare Instant, ce permite clienților să aibă acces la bani în câteva minute. Creditul de nevoi personale Instant a fost digitalizat în luna septembrie, fiind acum disponibil și în Home’Bank, de unde clienții o pot accesa oriunde și oricând, un împrumut în doar 15 minute printr-un proces complet online.Portofoliul de creditare este echilibrat între persoane fizice și juridice (54% vs 46%), împrumuturile acordate IMM-urilor raportând o creștere de 31% comparativ cu aceeași perioadă din 2016.
ING România a atras de la clienți depozite de 25 miliarde lei în depozite, în creștere cu 21%. Cota de piață a băncii a crescut și pe acest segment la 8,3%, de la 7,6%.
„2017 a fost un an al premierelor și ne bucură reacția pozitivă a clienților la noile produse și servicii. Spre exemplu, conceptul de comisioane zero din oferta Card Complet a atras atenția clienților și am văzut că mulți dintre ei și-au mutat venitul la ING. Totodată, am lansat în septembrie creditul de nevoi personale în forma complet online, datorită semnăturii electronice, produs așteptat de mulți dintre clienți. Strategia ING, de a oferi servicii simple, rapide și ușor de înțeles, continuă să fie apreciată de clienții noștri, banca fiind în continuare cea mai recomandată bancă din România de către proprii clienți (scorul NPS). La finalul lunii septembrie am atins și un prag de 10 miliarde de euro în volumelele tranzacționate de clienții noștri prin ING”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING România.
120.000 de clienți în plus în ultimele 12 luni
ING a terminat luna septembrie 2017 cu aproximativ 1.100.000 clienți activi în portofoliu (cu 120.000 mai mulți față de acum 12 luni). 665.000 dintre aceștia încasează venituri recurente într-un cont ING, cu 23% mai mult față de septembrie 2016. Potrivit băncii, avansul se datorează în principal ofertei ING Card Complet, lansată în luna aprilie. Prin aceasta, clienții care primesc recurent minim 700 lei într-un cont ING și fac cel puțin o plată electrnică lunar au comisioane zero pentru o serie de servicii, printre care retrageri de la ATM, indiferent de banca sau țara de unde retrag banii, costuri zero de administrare a contului sau internet banking, dar și pentru încasări sau plăți.
CITEȘTE ȘI Calcule exacte după schimbarea Codului Fiscal: Valoarea brută a salariului trebuie urcată cu 19,9%, la un salariu mediu brut de 3.131 lei, pentru ca angajatul să nu piardă suma "în mână". Programatorii IT și persoanele cu handicap vor pierde oricumLa finele trimestrului trei, banca a lansat un nou credit de nevoi personale instant, disponibil printr-un proces complet online, dedicat clienților ING prin Home’Bank. Creditul, în sumă maximă de 90.000 de lei, are aceleași condiții cu creditul acordat în agenții, dar procesul durează doar circa 15 minute și nu necesită niciun drum la bancă datorită semnăturii electronice.
ING a terminat luna septembrie cu mai mult de 750.000 de utilizatori activi în Home’ Bank. În medie, un client accesează platforma de internet banking o dată la trei zile. În consecință, și interacțiunile cu platforma au crescut cu 57%, iar vânzările prin platformă cu 47% față de finalul lunii septembrie 2016.
Grupul ING, din care face parte ING Romania, a raportat un profit brut de 1.995 milioane de euro, o creștere a numărului de clienți, în trimestrul trei, cu 400.000, până la 36,9 milioane. Valoarea netă a împrumuturilor a crescut cu 8 miliarde de euro, în timp ce volumul depozitelor a cumulat 4,2 miliarde euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum