Tranzacția prin care grupul francez Saint Gobain, producător de materiale de construcții, preia companiile Duraziv și Duraziv Color, controlate de omul de afaceri Daniel Guzu, a fost finalizată.
Tranzacția a fost anunțată anterior de Profit.ro.
Duraziv este cel mai mare producător independent de materiale de construcții din România.
Calculul este că această achiziție va permite grupului Saint-Gobain să își mărească gama de soluții pentru finisaje interioare și exterioare și să își completeze portofoliul cu o gamă largă de vopsele. Totodată, va accelera penetrarea pieței cu soluții premium de izolare termică de tip ETICS pe bază de vată minerală bazaltică și mortare produse local, pentru creșterea eficienței energetice a clădirilor din România, contribuind astfel la atingerea obiectivului Grupului de scădere a amprentei de carbon.
Cu o experiență de 17 ani pe piața materialelor de construcții, localizată în Popești Leordeni (Ilfov), Duraziv, pornită sub denumirea Bau Profil și axată pe producție de profile metalice și accesorii pentru gips carton, a avut anul trecut afaceri de 144,7 milioane lei și un profit net de 8,9 milioane lei, cu peste 150 de angajați.
Până la acest moment, afacerea a fost controlată de familia Guzu - Daniel (54%) și Irina (45%).
Grupul francez Saint-Gobain are în România circa 1.800 de angajați care lucrează în cele 12 fabrici ale companiei, în dezvoltarea căreia au fost investiți aproximativ 350 milioane euro.
În urmă cu un an, pe fondul pandemiei, Saint-Gobain și-a redus capacitatea de producție a fabricii de parbrize Sekurit din Călărași, după ce producătorii auto Dacia și Ford și-au sistat temporat activitatea.
În toamna anului 2018, compania a redeschis linia de producție de vată minerală din fibră de sticlă la fabrica Isover din Ploiești, ca răspuns la cererea în creștere pe această nișă din Europa de Sud-Est, după ce o închisese în 2016, pe motiv de criză.
Recent, compania a transmis pentru Profit.ro că cererea de materiale de construcții se va amplifica în 2021 și în anii următori, contribuind la o nouă creștere a afacerilor Saint-Gobain România.
De asemenea, Profit.ro a anunțat recent că Saint-Gobain a lansat construcția unei a doua linii de fabricare a gips-cartonului în Turda, o investiție de 45 de milioane de euro care vizează creșterea considerabilă a capacității de producție a gips-cartonului în România pentru a satisface nevoile locale în creștere rapidă, precum și cele din Europa de sud-est.
Saint-Gobain produce o gamă largă de materiale, destinate în principal pieței construcțiilor (precum izolații, plăci de gips-carton, anvelopări exterioare, sticlă sau mortare) și industriei auto (parbrize).
În România, Saint-Gobain deține opt mărci (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Pietta Glass Working, Isover, PAM, Rigips și Weber) și 12 situri industriale, în Brănești (Ilfov), Călărași, Ploiești, Satu-Mare, Turda, Suceava și Vălenii de Munte, cu aproximativ 1.800 de angajați.
La nivel global, grupul francez a avut anul trecut vânzări de 38,1 miliarde euro și peste 167 000 de angajați în 70 de țări.