Autoturismele diesel și pe benzină și-au trăit viața, iar viitorul este al celor electrice - Comisia Europeană ar putea propune reducerea la zero a emisiilor de CO2 pentru vehiculele noi în următorul deceniu, una dintre măsurile de mediu menite să combată schimbările climatice și să pună în aplicare Pactul Verde european.
Conform mai multor surse citate de AFP, Comisia Europeană are în vedere eliminarea completă a emisiilor auto începând din anul 2035. Cum vehiculele electrice sunt singurele care satisfac această exigență, ele vor deveni astfel singurele autorizate la comercializare pe piața autoturismelor noi, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În UE le-a fost impus încă de anul trecut producătorilor auto un plafon mediu de 95 de grame de CO2 pe kilometru, care va fi diminuat treptat până la 100% în 2035.
Aceste cifre, aflate încă în discuție, presupun o imensă constrângere pentru o industrie care până în anul 2027 va trebui să se adapteze în plus și înăspririi normelor de poluare pentru motoarele termice.
Pe o piață care la nivel global a regresat din cauza pandemiei, vânzarea mașinilor electrice avansează puternic. Acestea au reprezentat 8% din înmatriculări în Europa Occidentală în primele cinci luni ale acestui an, respectiv circa 356.000 de vehicule, mai multe decât în întreg anul 2019.
Noile reglementări vor favoriza și mai mult aceste vehicule și vor stimula abandonarea celor hibride și hibride reîncărcabile, care asociază motorul electric și bateria. Un motiv de neliniște pentru o industrie care asigură 14,6 milioane de locuri de muncă în UE și care încă mizează mult pe această tehnologie de tranziție.