Uber Eats, cea mai mare platformă de livrare de mâncare la nivel mondial, exceptând China, controlată de compania americană de ridesharing Uber, iese astăzi din România.
Simultan, Uber iese de pe alte 7 piețe.
La finele lunii mai, însă, compana estoniană Bolt, cunoscută anterior ca Taxify, rivala Uber, care și-a lansat propriul serviciu pentru livrarea comenzilor de mâncare în Europa, a intrat în România cu Bolt Food.
CITEȘTE ȘI MESAJUL Președintelui Băncii Transilvania pentru cei 32.000 de acționari: Traversăm cu încredere această perioadă. Curaj, România!În România, serviciul Uber Eats a fost lansat în București în 2018, operațiune anunțată în premieră de Profit.ro, unde în prezent pe aplicație sunt peste 800 de restaurante partenere.
„România este una dintre cele mai importante țări din UE pentru Uber, tocmai de aceea ne dorim să aducem noi servicii utilizatorilor noștri de aici. Ne bucurăm că, imediat după lansarea UberGREEN, serviciul nostru 100% electric, putem confirma și venirea Uber Eats în România în următoarele două luni. Am primit deja numeroase cereri de la restaurante locale care doresc ca, prin Uber Eats, mâncarea lor să fie disponibilă cât mai multor persoane. Încurajăm proprietarii de restaurante care vor să afle mai multe detalii despre acest serviciu să ia legătura cu noi”, a declarat Nicoleta Schroeder, General Manager al Uber România, la momentul lansării.
CITEȘTE ȘI Maurer Panoramic, proiectul rezidențial dezvoltat de către Maurer Imobiliare și prezent în topul proiectelor de zgârie nori din România, se dezvoltăAcum, însă, a fost decisă retragerea, anunțată de luna trecută.
„Am luat decizia dificilă de a sista serviciile Uber Eats în România începând cu luna iunie. Această hotărâre vine în continuarea strategiei noastre de a ne concentra energia și resursele în piețele de top în care Uber Eats este prezent la nivel global”, argumentează reprezentanții Uber Eats.
Decizia se bazează pe o analiză detaliată a rezultatelor de business într-o piață competitivă pentru livrarea de mâncare, spun cei de la Uber.
“Această decizie ne permite să ne redirecționăm resursele către alte piețe din Europa și din lume, unde Uber Eats înregistrează o creștere foarte rapidă”, este explicația.
CITEȘTE ȘI FOTO O nouă campanie de tip phishing în România. Atacatorii se folosesc de imaginea Băncii MondialeOficialii Uber spun că vor încerca să atenueze impactul acestei decizii asupra partenerilor companiei - restaurante, angajați, curieri și clienți.
Comunicarea Uber subliniază faptul că ieșirea Uber Eats nu are legătură cu serviciile de ride-hailing.
Pe piața de profil mai operează aplicațiile EuCeMananc, preluată recent de eMAG și devenită TAZZ by eMAG, fosta Oliviera, preluată la începutul anului trecut de platforma Takeaway.com, toscafood, foodpanda, la care se adaugă nou-intratele Glovo și platforma FoodEx, având sediul central în Manizales, Colombia, parte a Gilinsky Group, ca și business-ul românesc Petisante. Alte restaurante și-au dezvoltat propriul serviciu de livrare.
La nivel global, principalii jucători sunt UberEats, Just Eat, Deliveroo, gigantul Amazon intrând recent, la rândul său, pe această nișă.