Versiunea pentru desktop a Facebook are un nou design, care include, printre altele, un așa-zis mod întunecat. Însă, noul design trebuie deocamdată activat manual.
La 10 luni distanță de când a anunțat că lucrează la un nou design pentru versiunea de desktop, Facebook lansează acum acest design. Majoritatea utilizatorilor îl au deja la dispoziție, doar că trebuie să-l activeze manual.
Pentru a activa noul design, trebuie deschis meniul Settings (ultimul buton de pe bara albastră de dus), unde apare acum opțiunea “Switch to New Facebook”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
După un mesaj de întâmpinare afișat automat, utilizatorului i se oferă posibilitatea să aleagă între tema coloristică obișnuită, cu fundal alb, și noul dark mode. Din același meniu Settings se poate oricând schimba între cele două moduri.
Interesant este că Facebook lansează dark mode pe desktop, în vreme ce pe smartphone, acolo unde ar fi mult mai util, acesta întârzie.
Prima impresie este că toate elementele grafice sunt mult mai mari. Pe verticala unui monitor full HD abia încape o singură postare din newsfeed.
De altfel, toată coloana centrală este aproape identică cu cea din aplicația mobilă. Deasupra news feed-ului, la fel ca pe telefon, există butoanele pentru secțiuni precum Video, Marketplace și Groups. Sub acestea, o bună parte din verticală este ocupată de Stories.
Facebook nu s-a ferit de puțină redundanță în noul său design, aceleași butoane de deasupra news feed-ului existând și în coloana din stânga, unde sunt listate toate secțiunile rețelei sociale.
În unele părți, se pot observa probleme de design sau de randare în browser, precum butoane care nu se văd în întregime din cauză că vine bara de scroll peste ele, semn că Facebook mai are de lucru la finisaje.