Perioadele cu câteva zile consecutive în care plouă îi determină pe românii care fac rezervări last minute pe litoralul românesc, și care reprezintă în jur de 30% din clienții agențiilor de turism și ai hotelurilor de la mare, să-și amâne planurile de vacanță, afirmă Ionuț Nedea, proprietarul portalului Litoralulromanesc.ro, liderul de vânzări pentru litoralul românesc.
Conform acestuia, în a doua jumătate a lunii iunie, gradul de ocupare pe litoralul românesc a urcat spre 80-85%, dar în ultimele zile a fost înregistrat un recul din cauza ploilor, iar acesta se va menține dacă precipitațiile vor continua și zilele următoare. "Atunci când vremea este ploiasă, ne așteptăm la o scădere a vânzărilor. Practic, ne așteptăm să scadă pe segmentul de last minute", afirmă acesta.
Proprietarul portalului explică faptul că în jur de 70% dintre turiștii români care ajung pe litoralul autohton își fac rezervările din timp, pentru a beneficia de reducerile early booking. "Dar din ceilalți, din segmentul de 30%, te poți trezi, dacă ai o săptămână întreagă de ploaie, să nu mai rezerve nimeni și să pierzi 30% din rezervări. Plus că întotdeauna hotelurile își opresc un volum de camere pentru a le vinde la recepție sau pe canale directe, iar acolo sunt pierderile cele mai mari, pentru că nu reușesc să le mai vândă, din păcate", a mai spus Ionuț Nedea.
CITEȘTE ȘI Blocaj în turism: Hotelurile și restaurantele au nevoie rapidă de 50.000 angajați. 10% din unitățile de pe litoral nu vor fi deschise din lipsă de personal. "Nici salariile nu pot urca la 2.000 euro pentru un chelner cât meniul e 4 euro"Agenții de turism care vând litoralul spun că, anul acesta, numărul de rezervări este în creștere în pofida faptului că hotelierii au crescut tarifele cu 10-12%, în medie. Cu alte cuvinte, nu scumpirile, ci ploile îi țin în frâu pe unii dintre românii care vor să meargă la mare.
Cu vânzări de 16 milioane de euro anul trecut, litoralulromanesc.ro este agenția de turism care vinde cele mai multe vacanțe în stațiunile românești de la Marea Neagră. Firma a avut anul trecut un profit net de 4,8 milioane de lei, ceea ce o plasează în topul celor mai profitabile agenții de turism din România.