Bugetul Autorității Naționale pentru Turism (ANT) a crescut în urma rectificării cu 45%, față de 2 milioane de euro, cât avea inițial disponibil pentru acest an. Claudiu Vrînceanu, secretar de stat în ministerul Economiei, spune că acești bani vor permite ca România să participe la mai multe târguri de turism și să aibă un portal profesionist de prezentare.
Vremurile de aur ale risipei banilor în turism, când se făceau gale și imnuri din fonduri europene au apus. Din acest an, UE nu mai dă bani pentru promovarea turismului, iar România a trebuit să se descurce cu ce a putut, și a putut foarte puțin, mai exact în jur de 2 milioane de euro. Cu acești bani de promovare, de câteva ori mai puțini decât ce primea anual de la UE în anii trecuți, turismul românesc nici măcar nu a putut participa la târgurile la care și-a propus să ajungă, ca să nu mai vorbim de spoturi, filme și altele.
Din această lună, însă, bugetul Autorității Naționale pentru Turism (ANT) a fost suplimentat în urma rectificării făcute de Guvern. Ca procent sună impresionant: creștere cu 45%, însă ca valoare e puțin mai mult decât nimic: 900.000 de euro. Cu toate acestea, chiar și cu acești bani puțini se poate face câte ceva. "Cu o parte din cei 900.000 de euro vrem să dezvoltăm platforma unică de promovare online, pe care o vrea și mediul de business", a declarat pentru Profit.ro Claudiu Vrînceanu, secretar de stat în Ministerul Economiei.
CITEȘTE ȘI Confesiunile unui director de hotel all inclusivePe lângă portalul de promovare, cu ce le va rămâne din banii primiți, cei de la ANT vor mai participa la târguri de turism interne și internaționale și vor amenaja și un stand unic cu care România să fie prezentă la aceste târguri. "Acest stand unic va diminua costurile la fiecare târg", afirmă secretarul de stat. În plus, vor fi organizate în România mai multe info trip-uri pentru jurnaliști străini specializați în turism.
Claudiu Vrînceanu crede că pe lângă banii primiți, România ar mai avea nevoie de încă cel puțin două milioane de euro. "Cu acești bani, România ar participa la o serie de târguri unde acum nu își permite să ajungă și și-ar face reclamă puternică în mediul online", a adăugat secretarul de stat.
Numărul de turiști români a crescut în primul semestru din acest an, potrivit INS, cu 11,5% față de același interval din 2015, până la 3,4 milioane, și reprezintă 75,7% din numărul total de turiști, în timp ce numărul de turiști străini a avansat cu 12,1%, pânâ la 1,09 milioane.