DER Touristik Group, parte a grupului german REWE, a finalizat tranzacția prin care preia toate activitățile de turism - turoperare, retail, business travel și incoming - ale grupului Eurolines România, cel mai mare din turismul românesc după cifra de afaceri, deținut de Dragoș Anastasiu. Până la momentul tranzacției, activitățile respective au fost derulate prin trei companii distincte (Touring Europabus, Danubius Travel și Nova Travel). Tranzacția, care a fost semnată în vară de cele două grupuri din România și Germania și aprobată anterior și de Consiliul Concurenței, urma să se materializeze în toamna acestui an.
Informația a fost confirmată recent, când Consiliul Concurenței a anunțat că a avizat tranzacția prin care Exim Holding, parte a grupului german REWE, companie controlată de Dertour, preia rețeaua de agenții Travel Brands, companie fondată de Dragoș Anastasiu, proprietarul grupului de turism și transport Eurolines.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, activitățile de turoperare, retail, business travel și incoming ale Eurolines au fost transferate de pe companiile Touring Europabus, Danubius Travel și Nova Travel pe firma Travel Brands SA, deținută tot de Eurolines. După acest transfer, firma Travel Brands SA este preluată de Exim Holding AS cu sediul în Praga, parte a Grupului DER Touristik.
În urma achiziției finalizată astăzi, grupul DER Touristik preia circa 400 de angajați, 80 de agenții de retail, precum și activitățile de turoperare și de incoming. De asemenea, din această lună, rețeaua de agenții de turism ale Travel Brands va opera sub brandul Dertour.
Toți angajații și toate sediile vor fi păstrate, iar clienții actuali vor fi deserviți în continuare de aceiași colaboratori, cu aceleași date de contact și în aceleași spații ca și în prezent. Cum s-a întâmplat și până acum, agențiile companiei Travel Brands vor comercializa atât produsele Grupului DER Touristik (Dertour, ITS, Meiers Weltreisen, Jahn Reisen, ITS, Billa Reisen etc.), cât și produsele altor 45 de turoperatori germani și români, precum și bilete de avion și autocar, păstrându-și și în viitor caracterul de Travel Hypermarket.
Investitorul german a decis să păstreze managementul de la nivel local pentru agențiile Dertour sub conducerea lui Cosmin Marinof, Managing Director, care anterior a ocupat poziția de Director de Vânzări pentru operațiunile de turism ale Grupului Eurolines.
Grupul Eurolines deține 80 de agenții sub brandurile TUI TravelCenter, TravelBrands și Eurolines, având o cifră anuală de vânzări de circa 150 de milioane de euro.
DER Touristik Group este una dintre cele mai mari companii de turism din Europa. Cu sediul central în Germania, Grupul deține 130 de companii cu peste 10.500 de angajați în 15 țări, care cumulează o cifră de afaceri de 6,7 miliarde euro, generată de circa 9,9 milioane de turiști anual. În România, DER Touristik a fost prezent din 2004 prin compania Dertour România.
"Ca parte integrantă a uneia dintre cele mai mari companii de turism din lume, firma Travel Brands, angajații, dar și turiștii deserviți vor beneficia de un număr mare de sinergii și avantaje în viitor. Pentru a putea avea o paletă largă de produse competitive pentru turiștii români, este util să faci parte dintr-o rețea mare, care achiziționează și activează la nivel global. În același timp, fără investiții majore în tehnologie și prezență online, turoperarea și vânzarea produselor turistice nu va mai fi posibilă în viitor“, explică Dragoș Anastasiu, fondatorul și Președintele Grupului Eurolines.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Austriecii S+B Gruppe cumpără o proprietate celebră din fața BNR de la un investitor presat de datorii. În loc poate ridica birouri sau un hotelPentru DER Touristik Group, achiziția liderului de pe piața românească de turism reprezintă un pas important în extinderea internațională. “Ne vom baza pe actuala echipa de management în viitor. Antreprenorul român de succes Dragoș Anastasiu ne predă un business foarte bine pus la punct, foarte bine condus și care este recunoscut pentru serviciile sale de excelență“, afirmă Sören Hartmann, CEO al DER Touristik Grup și omul care răspunde de un business de 6,7 miliarde de euro.
Pentru REWE Group (din care face parte și rețeaua de magazine discount Penny), piața românească este extrem de importantă. “Sunt convins că în viitor se vor înregistra creșteri semnificative ale pieței de turism din Europa de Est, în general, și ale celei românești, în special. Cu această achiziție creăm baza unei puternice viitoare creșteri în piața est-europeană, atât pe zona de turoperare, cât și a agențiilor de turism”, adauga Sören Hartmann.
Grupul Eurolines România a fost fondat de Dragoș Anastasiu în 1995 si astăzi este alcătuit din 20 societăți. Are peste 650 de angajați și deține cea mai mare rețea de distribuție a produselor turistice din țară, 4 agenții francizate în Germania, o flotă de 15 autocare și aproximativ 800 de autoturisme.
Din 2011, rețeaua de agenții a Grupului a funcționat în regim de franciză sub brandul TUI TravelCenter, iar din 2017 Grupul Eurolines a început dezvoltarea unui al doilea brand de agenții de turism, TravelBrands. În 2015, Grupul Eurolines a preluat complexul Green Village din Sfântu Gheorghe, Delta Dunării, marcând astfel debutul într-o nouă arie a turismului, cea a hotelăriei.
Grupul REWE este unul dintre liderii de piață ai industriei de retail și de turism din Germania și Europa. În 2018, compania a generat venituri externe totale de aproximativ 61 de miliarde de euro. Înființat în 1927, REWE Group are astăzi peste 360.000 de angajați și 10.000 de magazine în 22 de țări europene.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Codul Fiscal - din nou schimbatDER Touristik Group este unul dintre liderii industriei de turism din Germania. Are sediul în Köln, peste 130 de companii și a generat un venit total de 6,7 milioane de euro în 2018. Are o echipa de 10.500 de persoane în 15 țări europene. În fiecare an, 9,9 milioane de turiști aleg vacanțele organizate de unul dintre turoperatorii și specialiștii Grupului: Dertour și ITS în Germania; Kuoni & Helvetic Tours; Exim Tours și Kartago Tours în Europa de Est; Apollo în Scandinavia; precum și Kuoni în Marea Britanie și Franța.
Rețeaua numără aproximativ 2.800 de agenții de turism - incluzând liderul de piață din Germania DER Reisebüro - și vânzări online. DER Touristik Group încorporează cinci branduri hoteliere, un furnizor de servicii de călătorie, o companie aeriană și DMC cu 61 de birouri în 26 de locații.