Vânzările de autoturisme noi, în Uniunea Europeană, au crescut în luna mai cu 7,6%, corespunzător unui volum de 1,38 milioane de vehicule, potrivit Asociației Constructorilor de Autovehicule din Europa (ACEA). Pe primele 5 luni din acest an, creșterea a fost de 5,3%, respectiv 6,7 milioane de vehicule.
Cele mai mari piețe auto din Europa au crescut și în mai, cu Germania care a înregistrat 12,9% avans, Spania, 11,2%, având cele mai mari rate de creștere, în balans cu Marea Britanie care a înregistrat un declin de 8,5 procente, ceea ce a contribuit la reducerea ritmului anualizat al vânzărilor de autoturisme din UE.
România s-a situat în luna mai pe locul al treilea, ca nivel de creștere a pieței auto (+27,1%), în cele cinci luni din 2017 având a doua cea mai mare creștere a pieței, după Croația (23,3%). CU toate acestea, volumul pieței din România rămâne scăzut, în comparație cu potențialul său, raportat la numărul de locuitori. Astfel, cu cele 8062 de autoturisme înmatriculate în mai, respectiv cu cele 36.978 la nivelul întregului an, România se află pe locul 20 în UE, în urma unor state mult mai mici, precum Ungaria, Slovacia sau Grecia.
În clasamentul mărcilor, Dacia s-a situat pe locul 16, cu un volum de 47.343 autoturisme înmatriculate, în creștere cu aproape 28 de procente, cu mai bine de 10.000 de autoturisme în plus față de mai 2016, aceasta fiind una dintre cele mai mari creșteri ale mărcilor, ceea ce i-a adus și o cotă de piață mai mare, de 3,3 procente. Pe intervalul ianuarie – mai, Dacia a înregistrat 196.103 autoturisme înmatriculate, un avans de 11% față de intervalul similar din 2016, corespunzător unei cote de piață de 2,8%.
Grupul Renault, din care face parte Dacia, a reușit să se plaseze pe locul al doilea în mai, după VW Group, grație vânzărilor obținute de Dacia, însă pe întreg anul rămâne pe locul al treilea. După ce vînzările Opel vor fi contabilizate în contul PSA Group, acesta se va instala pentru multă vreme ca al doilea mare grup auto din Europa. Chiar și cu partenerii din Alianța Renault – Nissan, grupul francez nu va depăși 15 procente cotă de piață, în timp ce PSA plus Opel ar putea atinge un nivel de 17 procente cotă de piață.
De remarcat creșterea substanțială a mărcilor Toyota Group, 24% pe cele cinci luni, un plus de circa 60.000 de vehicule față de anul trecut, ceea ce a determinat creșterea cotei de piață a japonezilor la 4,7%.