Pe piață au apărut zvonuri privind impunerea, în Capitală, a unei taxe lunare pe fiecare trotinetă, o măsură care, dacă ar fi introdusă, ar fi una regretabilă, în condițiile în care operatorii din domeniu mizează pe o relație corectă din partea autorităților, spune la Profit TV Ciprian Păltineanu, cofondator al firmei Wolf-E Rides, jucător pe piața trotinetelor electrice, anterior Head of Large Corporate la Unicredit Bank România.
"Dacă este să dăm crezare zvonurilor că s-ar taxa acest mijloc de transport în București, o taxă anuală pe fiecare trotinetă, am fi foarte dezamăgiți și sperăm că nu va fi cazul. Evident că este nevoie de o anumită reglementare - am și încheiat parteneriate cu Primăria, am furnizat date de câte ori ni s-a cerut, în mod anonimizat - dar dacă se taxează acest serviciu care nu beneficiază de subvenții de la stat, fiind o inițiativă privată...este normal să subvenționăm transportul în comun, dar nu e normal să fim nevoiți să plătim noi, operatorii privați alternativi, taxe către primărie. Plătim, evident, toate taxele și impozitele care ne sunt cerute ca societate comercială. De la autorități ne așteptăm la o relație corectă, în care noi ne facem partea și ne plătim toate taxele și impozitele. Dorim nu neapărat să fim ajutați, conform principiului Nu ne ajutați dacă acest ajutor de fapt ne încurcă", spune Ciprian Păltineanu la Profit TV, în emisiunea Profit LIVE, transmisă începând cu ora 17.30 (marțea de la 15.30) și în care mediul de business vorbește despre situația actuală.
El explică faptul că business-ul nu poate apela nici la programele de ajutor guvernamental, deoarece afacerea este una sezonieră astfel că nu poate fi demonstrat că cifra de afaceri a scăzut în martie comparativ cu sezonul rece, când trotinetele nu erau folosite. Practic, Guvernul nu a luat în calcul și sezonalitatea unei afaceri atunci când a gândit programele respective. Compania și-a păstrat însă intenția de a fabrica în țară piesele necesare și a nu mai apela la importuri masive din China, fiind în faza în care caută finanțare.
În opinia sa, serviciul de mobilitate urbană pe trotinete reprezintă o alernativă eficientă la transportul în comun mai ales în contextul pandemiei de coronavirus, fiind sesizată o liberalizare în domeniu în diferite state, precum SUA și Marea Britanie.