Grație culturii sale unice, istoriei, sistemului de educație și infrastructurii IT, în București a apărut o noua generație de antreprenori în IT, care speră să așeze capitala României pe harta start-up-urilor din domeniul tehnologiei informației, relatează publicația online Quartz.
Potrivit European Digital City Index, în ultimii cinci ani în România au fost înființate aproximativ 170 de start-up-uri în domeniul tehnologiei informației.
Unul dintre factorii care a favorizat boom-ul sectorului IT din România este internetul de mare viteză. Potrivit raportului companiei Akamai "State of the Internet", România are una dintre cele mai mari viteze de internet în Europa și al șaselea cel mai rapid internet din lume, cu o medie de 57,7 Mbps în al treilea trimestru al anului 2015. Prin comparație, SUA se clasează pe locul al 17-lea. Faptul că infrastructura digitală din România ocupă o poziție mai bună decât alte țări din Europa de Est face din România un loc atractiv pentru a începe o afacere în zona tehnologiei informației.
De asemenea, în timp ce în multe țări din lume există un decalaj foarte mare între bărbați și femei care lucrează în IT, România are al treilea cel mai mare procentaj al femeilor care lucrează în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor în Europa. Potrivit datelor Eurostat, în România 29% din forța de muncă din domeniu este formata din femei, față de doar 19% în Marea Britanie. "Este o moștenire din perioada de dinainte de revoluție, când femeile erau obligate să lucreze, astfel că foarte multe femei aveau un loc de muncă, pe lângă faptul că se ocupau și de familie", a declarat Alexandra Anghel, co-fondator și director de tehnologie la start-up-ul Appticles.
CITEȘTE ȘI Ghid de finanțare: Antreprenorii pot primi până la 40.000 euro pentru înființarea unui start-upPotrivit autorului articolului, principala provocare cu care se confruntă industria IT din România este accesul la finanțare. European Digital City Index arată că, în ultimul deceniu, start-up-urile din România au primit finanțări de 13,1 milioane de euro, în timp ce, prin comparație, start-up-urile din Londra au atras investiții de 8,3 miliarde de euro.
Această reticență în cultura investițiilor ar putea fi o rămășiță din perioada comunistă, când oamenii strângeau bani la saltea, pentru a fi pregătiți pentru vremuri grele. "Probabil, oamenii mai fac încă acest lucru la nivel mental, în loc să se gândească unde ar trebui să investească banii. Iar acest lucru face ca întreaga economie și ecosistemul de lucru sa fie mai lente decât în Occident", consideră Adrian Fako.
O altă problemă se referă la faptul că, la o populație de 19,8 milioane de locuitori, România este o piață relativ mică, cu un decalaj între populația rurală și cea urbană. În consecință, mulți români din sectorul tehnologiei informațiilor trebuie să caute în străinătate oportunități de a-și dezvolta afacerile.
Autorul articolului punctează că România nu are nevoie doar de investiții străine, ci și de o echipă internă de marketing. Sistemul de învățâmânt din România a creat mulți specialiști în IT, dar este în urmă când vine vorba de competențe în marketing și vânzări.
Sursa:Agerpres