Dacă în urmă cu 10-15 ani legumele și fructele din import le luau ochii românilor, având de multe ori un aspect mai comercial decât cele locale, în ultima vreme situația s-a inversat. Românii încep să caute din ce în ce mai mult, la magazine și la piață, legume și fructe autohtone, pe care le consideră mai ecologice și mai gustoase.
"Cererea a crescut foarte mult în ultimii ani, dar cu precădere în ultimul an, când tot mai mulți români și-au dat seama că multe produse din import, pe lângă că sunt mai scumpe, sunt de mai proastă calitate și nu au întotdeauna siguranța alimentară pe care noi, ca fermieri, trebuie să o asigurăm", a declarat pentru Profit.ro Aurel Tănase, președintele Organizației Naționale Interprofesionale Prodcom Legume Fructe.
El spune că cererea pentru produsele românești s-a dublat, practic, în ultimii cinci ani. Cele mai căutate legume și fructe autohtone sunt merele, roșiile și castraveții. "Oamenii nu mai vor roșii din import cu pulpă tare, pietrificată, ci vor roșiile noastre mai gustoase", a adăugat Tănase. Ca o consecință a cerii mari și, implicit, a vânzărilor în creștere, suprafața serelor și solariilor s-a mărit substanțial, pentru că agricultorii români încearcă să se adapteze cererii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Președintele patronatului mai spune că în această perioadă, în postul Crăciunului, cererea pentru legume și fructe a crescut, în detrimentul consumului de carne. "Noi suntem foarte bucuroși că toată ceapa care se vinde, legumele, verdețurile, rădăcinoaselor și o mare parte din fructe sunt produse românești", a precizat el.
Agricultorii așteaptă ca în următoarea perioadă să fie gata normele de aplicare a legii prin care magazinele vor fi obligate ca 51% din legumele și fructele vândute să fie din producția internă. Tănase afirmă că normele respective vor fi stabilite printr-o hotărâre de Guvern, care e posibil să treacă până la sfârșitul acestei luni.