Octavian Bădescu, intrat în imobiliare după afaceri vândute către Nielsen și eMag: Pe piață sunt mii de oameni, cunoscuți ca "agenți imobiliari" sau percepuți nu total nejustificat ca "taximetriști scumpi"

Octavian Bădescu, intrat în imobiliare după afaceri vândute către Nielsen și eMag: Pe piață sunt mii de oameni, cunoscuți ca "agenți imobiliari" sau percepuți nu total nejustificat ca "taximetriști scumpi"
scris 4 iul 2017

Octavian Bădescu, cel care și-a vândut, la finele lunii mai, compania Sameday Courier către eMag și a decis acum să intre pe piața imobiliară, cum anunța în exclusivitate pentru Profit.ro, investind într-o franciză RE/MAX în București,  spune că, dacă nu va avea succes, în cel mai rău caz va învăța, iar în cel mai bun caz, "cerul e limita". "Pe piață sunt mii de oameni, cunoscuți ca «agenți imobiliari» sau percepuți nu total nejustificat ca «taximetriști scumpi»."

Cât ați investit în noua afacere ?

Urmărește-ne și pe Google News

Achiziționarea unei francize are un ordin de mărime de câteva mii de euro, însă nu acesta va fi principalul cost investițional. Există redevențe lunare, există costuri de recrutare, de marketing, de amenajare șamd. Planul actual vizează un orizont de timp măsurat în ani, iar costurile invesționale vor fi de minimum câteva zeci de mii de euro în primul an și vor continua să se adune și în anii următori de dezvoltare continuă. Deci, estimez câteva sute de mii de euro. Vom vedea și cum vor evolua lucrurile pe parcurs, însă un proiect de acest tip, structurat pe un orizont de timp de 5-10 ani, poate presupune investiții cumulate de ordinul sutelor de mii de euro, uneori și mai mult.

Sunteți singur în această afacere sau împreună cu un alt investitor ? 

Nu am pornit cu asociat în această afacere.

De ce ați ales să investiți în zona imobiliară și nu în alt domeniu ?

Pe de-o parte, sunt atras într-o anumită măsură de piața imobiliară, zona în care sunt eu însumi investitor - interesant, focalizat chiar pe segmentul de piață în care RE/MAX este specializată și nr. 1 în lume, în speță "residential - secondary market". Pe de altă parte, am analizat inclusiv această oportunitate de peste jumătate de an, informându-mă la un nivel destul de detaliat cu privire la piața internă și despre evolutille de la nivel internațional, în special ale acestui brand. Am studiat mai multe modele și am concluzionat că, la acest moment, acest proiect este cel potrivit pentru a mă implica. În cel mai rău caz, voi învăța, iar în cel mai bun caz, cum se spune - "cerul e limita".

EXCLUSIV Mark Dorsett, vicepreședinte Prosci, lider mondial în reorganizări de companii: Managerii să renunțe la mentalitatea de victimă, să uite că nu sunt Steve Jobs CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Mark Dorsett, vicepreședinte Prosci, lider mondial în reorganizări de companii: Managerii să renunțe la mentalitatea de victimă, să uite că nu sunt Steve Jobs

Cred că există un potențial semnificativ aici, mai ales ținând cont de caracteristicile pieței, de nevoile existente privind un serviciu de calitate, de peisajul concurențial, de fundamentul mondial și local al brand-ului "mama", de contextul economic și inclusiv de contextul în care mă aflu eu, context în care probabil că sunt premise pentru a putea performa aici în următorul deceniu.

Nu în ultimul rând - am avut în vedere că este o afacere în sectorul serviciilor, sector cu care sunt oarecum familiarizat după zonele și piețele de servicii abordate deja - de curierat, de cercetare de piață și de marketing direct. O afacere în sectorul serviciilor în care se lucrează alături de alți antreprenori, consultanții imobiliari nefiind angajați. O afacere de identificare și retenție de talente, deci una cu o componentă semnificativă de management de resurse umane și cu o componentă de business development, aspecte la care cred că dispun de anumite atu-uri. O afacere ale cărei costuri investiționale, până la momentul de break-even, în condiții normale sunt controlabile și nu din cale afară de mari pentru mine. O afacere care ar putea fi afectată în mai mică măsură pe termen scurt și mediu de acest proces evolutiv periculos manifestat în zilele noastre în multiple forme - de expansiune a statului în dauna și pe costul individului, un proces care nu poate fi numit pro-business.

Ce amenințări și ce oportunități vedeți pe piața imobiliară ?

Percepția pe care o am îmi spune că este potențial pentru o piață imobiliară efervescentă în următorii ani și că există o nevoie atât a vânzătorilor, cât și a cumpărătorilor pentru servicii de consultanță imobiliară de calitate. Tot la nivel de percepție intuiesc și că, pentru a livra calitate pe o astfel de piață, este necesară reprezentarea exclusivă, iar focalizarea filozofiei RE/MAX pe această exclusivitate, pe lucrul în serviciul vânzătorilor și pe o oferirea unor servicii implicite comisionate cu 0% la cumpărători, poate fi cheia pentru a genera încredere și a derula cu profesionalism o astfel de activitate. Mai cred că putem valida justețea acestei percepții dacă ne uităm la evoluțiile din alte țări ale lumii.

Aș mai menționa faptul că există încă o mare majoritate de tranzacții neasistate, adică lipsite de o consultanță specifică dealtfel foarte necesară, fiind suficient să ne uităm - că exemplu - la maniera de prezentare în online a imobilelor prezente pe site-urile din alte țări și la majoritatea celor din România. Mie îmi pare inclusiv acest aspect că oportunitate. La fel de adevărat este și faptul că percepția cu privire la serviciile oferite de către consultanții imobiliari nu este una în general pozitivă și am constatat asta și din ipostază de client. Nu știu dacă e o amenințare sau o oportunitate, probabil depinde cum o privești.

EXCLUSIV Proiectul Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții, care a dus la căderea Guvernului. Lista companiilor la care se gândesc politicienii CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Proiectul Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții, care a dus la căderea Guvernului. Lista companiilor la care se gândesc politicienii

Eu unul sunt convins că pe această piață în care activează mii de oameni, ce acum sunt cunoscuți sub numele de "agenți imobiliari" sau care sunt percepuți dintr-o
perspectiva mai malițioasă însă nu chiar total nejustificată că "taximetriști scumpi" - în această piață sunt și oameni talentați, sunt și oameni cu ceva experiență și cu potențial, sunt și profesioniști cerți. Și nu doar în piața de consultanță imobiliară, dar și în piața de consultanță în asigurări sau în alte piețe în care vorbim de vânzări de servicii. Și chiar și în piața celor care își doresc o recalibrare a propriei cariere. Însă poate că astfel de oameni sunt în anumite cazuri și din diferite motive insuficient puși în valoare în mediile în care activează. Misiunea unui antreprenor care deține o franciză în zona de consultanță imobiliară este să îi identifice și să găsească formulele de a maximiza potențialul acestora, de preferință într-o manieră constantă și pe termen lung.

Din datele pe care le am la actualul moment - în acest parteneriat vorbim - ca brand și ca sistem - de un lider mondial (RE/MAX), vorbim de un master francizor (Răzvan Cuc) care este un antreprenor cu experiență, cu resurse, cu echipa, cu dedicare, cu focalizare, cu o anume expertiză în imobiliare și vorbim de un francizat local (subsemnatul) cu o anume experiență managerială și antreprenorială în sectorul serviciilor, cu investiții imobiliare proprii, cu anumite resurse, cu motivație și cu un plan de dezvoltare la nivel local. În concluzie, pe hârtie sunt premise care să justifice un optimism, vom vedea cum vor evolua lucrurile și la proba timpului.

Ce așteptări aveți, pe ani, ca profit și cifră de afaceri ?

Din moment ce am intrat în proiect, iar motivația (cel mai important ingredient al succesului) este mai dificil de regăsit la antreprenorii cu exit-uri la activ, cred că nivelul așteptărilor nu e greu intuibil, anvergura RE/MAX FREEDOM Group trebuie să depășească precedentele proiecte.

Este prematur însă să mă pronunț public, va fi mult de muncă, deocamdată demarez cu smerenie acest proiect, se va construi gradual și sper să pot vorbi și despre o expertiză specifică incontestabilă peste câțiva ani. La acest moment, am un plan pentru următorii 8-10 ani, nu e cazul să îl detaliez, însă rămâne de văzut cum vor evolua lucrurile pe parcurs și chiar și după 2025, spre exemplu. În antreprenoriat este necesară flexibilitatea și adaptabilitatea, prin urmare vom vedea ce va fi.

EXCLUSIV Francois Bornibus, CEO Lenovo EMEA: În piața IT, extinderea este absolut critică pentru supraviețuire. În România, nu vedem încă revirimentul consumului de PC, dar sunt mari speranțe în piața de telefoane și echipamente pentru firme CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Francois Bornibus, CEO Lenovo EMEA: În piața IT, extinderea este absolut critică pentru supraviețuire. În România, nu vedem încă revirimentul consumului de PC, dar sunt mari speranțe în piața de telefoane și echipamente pentru firme

Planul meu ca antreprenor este să dezvolt business-ul meu, care se va dezvolta sub numele RE/MAX FREEDOM Group, un brand și o companie care valorizează liberatea, una dintre aspirațiile cele mai înalte ale fiecărui om, oricine își dorește independența; cei cu o mentalitate antreprenorială o vizează cu precădere, iar lucrul în echipa noastră o poate oferi. Dezvoltarea business-ului RE/MAX în ansamblu vine apoi ca o consecință a dezvoltării tuturor francizatilor. În aceeași direcție este necesar a privi lucrurile și consultanții imobiliari cu care voi lucra împreună, alți antreprenori ca și mine. Dezvoltarea business-ului meu va veni ca o consecință a dezvoltării business-urilor lor, deci menirea mea va fi să îi ajut pe ei să devină cei mai buni din piață, restul vor fi efecte. Aceasta este filosofia noastră.

viewscnt
Afla mai multe despre
badescu
remax
imobiliare
case
locuinte