România nu a reușit să construiască autostrăzi într-un ritm susținut dintr-un cumul de motive, fiind o chestiune de stabilitate, de viziune și de negociere, a explicat ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare, întrebat fiind de ce România nu a reușit să construiască autostrăzi într-un ritm susținut.
„Nu este un motiv anume, este un cumul de motive. Este o chestiune de stabilitate, în al doilea rând o chestiune de viziune asupra domeniului, în al treilea rând o chestiune de negociere, modul în care îți negociezi proiectele și le planifici. Infrastructura se planifică. În infrastructură lucrurile se planifică pe 5, pe 10, pe 20 de ani. Obiectivele odată stabilite se mențin. Nu poți să îți schimbi părerea de la un an la altul sau din patru în patru ani despre ceea ce vrei să finanțezi. Ideea de a avea o predictibilitate a stat la baza existenței unui masterplan, Știți foarte bine că în anul 2012 an terminat proiectul de masterplan inițial. Am lucrat la acest proiect un an de zile în ideea de a avea o viziune clară asupra ceea ce vrem să finanțăm pe termen lung, iar această viziune clară să nu fie viziunea unui ministru sau a unui guvern, să fie viziunea națională agreată de către toți factorii politici astfel încât lucrurile să nu se mai schimbe de la un guvern la altul”, a spus Alexandru Nazare, la o conferință DC News, întrebat fiind de ce România nu a reușit să construiască autostrăzi într-un ritm susținut, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a precizat că, dacă ne ne uităm la marile proiecte, este de remarcat faptul că autostrada Sibiu - Pitești a demarat „și nu a fost ușor”.
„Știți foarte bine ce discuții am avut în timpul anului trecut cu Comisia Europeană pentru a agrea finanțarea. Au fost foarte multe probleme legate de prezentarea proiectului, explicarea proiectului, pentru că maturizarea unui proiect durează. Etapele sunt foarte complicate. Nu doar procedura de achiziție în sine, pentru că procedura de achiziție e completată de o procedură de aprobare a finanțării. Ce am reușit anul trecut să aprobăm această finanțare, după cum știți, și inclusiv achizițiile pe loturile 1 și 5 au demarat. Lucrările au demarat și uitați că pe lotul 5 avem chiar progrese importante”, a menționat Alexandru Nazare.