Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule (APIA) a dat publicității statisticile privind vânzările (livrările) de vehicule noi raportate de membrii săi, pentru luna aprilie. De asemenea, sunt incluse în raportare și cifrele de producție, dar numai pentru Ford. Dacia nu mai furnizează APIA cifre de producție după ce a părăsit asociația, la începutul acestui an.
Potrivit datelor publicate, au fost livrate în primele patru luni 32.027 autoturisme noi, dintre care 7.594 din producția internă (inclusiv Dacia) și 24.433 autoturisme din import. Doar în aprilie au fost vândute clienților 2.102 autoturisme autohtone și 6499 autoturisme din import, în total 8.601 autoturisme noi, în creștere cu 14,4% față de anul trecut. Tendința pieței este una de scădere, cifrele din aprilie fiind mai mici decât în martie.
Dacia rămâne marca numărul 1, chiar dacă în aprilie a raportat scăderi de 11,2% comparativ cu anul trecut. Pe toate cele patru luni, cifrele Dacia sunt mai mari cu 7,6%. Pe locul al doilea se află Volkswagen, iar pe locul al treilea, Skoda.
Cele mai vândute modele au fost Dacia Logan, Sandero și Duster, mașina de pe locul patru, Skoda Octavia, fiind și cel mai vândut model de import.
Din păcate, datele raportate de importatori și distribuitori și publicate de APIA conțin și unele exporturi semioficiale, astfel că datele nu reflectă exclusiv realitatea pieței auto din România.
Potrivit DRPCIV, în primele patru luni din 2017 au fost înmatriculate 28.916 autoturisme, cu circa 3.000 mai puține decât cele vândute de dealeri, iar în aprilie au fost înmatriculate 6.640 autoturisme, cu aproximativ 2.000 mai puține decât cele livrate (vândute). Diferența este dată, în mare parte, de autoturismele exportate. Un exemplu este VW Tiguan, care are cea mai mare creștere din acest an la livrări (985 de unități raportate în 2017), dar care nu se regăsește în cifrele de la DRPCIV, la înmatriculări (377 unități înmatriculate în ianuarie – aprilie).