Piața auto europeană a scăzut în luna aprilie, în special din cauza marilor piețe, care au încheiat luna pe minus. Marea Britanie a avut cel mai mare declin, iar specialiștii susțin că zilele libere de Paști au contat în scădere. Cele patru luni ale lui 2017 sunt în continuare pe plus, Europa Centrală și de Est având o contribuție importantă la aceste cifre.
Numărul autoturismelor înmatriculate în UE a fost de 1,19 milioane de unități, cu 6,6% mai puține decât un an mai devreme, principala diferență fiind dată de numărul de zile lucrătoare. Față de martie, este, de asemenea, un trend descrecător, în condițiile în care luna martie este, în general, cea mai bună lună a anului în Europa.
Dintre cele cinci mari piețe ale Europei, patru au încheiat aprilie pe minus, cu Marea Britanie pe primul loc la scăderi, -19,8%, Germania, -8%, Franța, -6%, și Italia, -4,6%. Spania a făcut notă discordantă și a crescut ușor, +1,1%. Grupul de țări ce se regăsește în statistici ca EU12 (țările estice care au aderat la UE mai târziu) au contribuit cu o creștere de 8,2% la piața auto a UE. Între acestea, România, care se găsește deocamdată pe poziția 19, și-a menținut creșterea (7,5%), chiar dacă mai redusă față de lunile anterioare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe cele patru luni, creșterea pieței auto în UE a crescut cu 4,7%, la un total de 5,3 milioane unități, dintre Big Five Italia având cea mai mare creștere (8%). Țările estice au avut, în perioada ianuarie – aprilie, creșteri cu două cifre, majoritatea, cu avans de 25% în Croația, 22% în România (a doua creștere din UE în 2017), 20% Bulgaria, 19,8% Ungaria, 18,8% Polonia.
Toți constructorii mari au înregistrat scăderi în aprilie, din cauza contractării piețelor vestice mari, mărcile germane fiind cele mai afectate de ritmul pieței. Volkswagen Group și Opel au avut scăderi de peste 13 procente, în timp ce unele mărci, în special japoneze, au rămas pe plus în aprilie.
Dacia a fost în egală măsură afectată de situație, dat fiind faptul că vinde cea mai mare parte a producției pe cele cinci piețe mari, astfel că a înregistrat un minus de 2,5 procente și o scădere a cotei cu 0,1%.
După VW, Renault a fost al doilea grup ca vânzări, reușind să depășească PSA.
Pe toate cele patru luni, toate mărcile rămân în zona pozitivă, cu excepția Volkwagen, care este influențată major de piața de origine, Germania, care a contribuit la o scădere de peste 1 procent a mărcii. Renault Group are o creștere de 7,4%, valoare la care a contribuit și Dacia, cu o creștere de 6,1%. Marca românească își păstrează o cotă de piață, în 2017, de 2,7 procente.