Guvernul accelerează exproprierea terenurilor pentru autostrăzi, trecând peste organe de urmărire penală și bănci, și declară proiecte ca având interes major

Guvernul accelerează exproprierea terenurilor pentru autostrăzi, trecând peste organe de urmărire penală și bănci, și declară proiecte ca având interes major
scris 25 nov 2016

Guvernul accelerează procedura de expropriere a unor terenuri pe care vrea să construiască autostrăzi, trecând peste organe de urmărire penală și bănci, și introduce mai multe proiecte pe lista celor considerate ca fiind de utilitate publică și de interes public major, pentru ca firmele de construcții să obțină mai rapid avizul de mediu. Argumentul Guvernului este că, altfel, vor fi pierduți bani europeni.

Astfel, Guvernul va stabili că decizia de expropriere este emisă și își produce efectele atunci când proprietarii imobilelor sau moștenitorii legali ai acestora au bunurile imobile/terenurile supuse unor măsuri asiguratorii de către organele de urmărire penală/ executare silită sau sunt ipotecate ca efect al unor contracte de împrumut.

Urmărește-ne și pe Google News

Într-o astfel de situație, cu 30 de zile înainte de data emiterii deciziei, expropriatorul va notifica organelor de urmărire penală/de executare silită și/sau creditorului faptul că bunul imobil/terenul supus măsurilor asiguratorii/procedurilor de executare silită sau ipotecii face obiectul procedurii de expropriere, solicitându-le să instituie măsurile asiguratorii, ipoteca sau poprirea asupra sumelor care vor rezulta din procedura de expropriere, comunicându-le datele de identificare a bunului imobil/terenului, datele de identificare a proprietarilor, valoarea imobilului/terenului, precum și orice alte informații pe care expropriatorul le consideră necesare.

Dacă organul de urmărire penală/executare silită și/sau creditorul nu răspunde, procedura de expropriere va continua, iar măsurile asiguratorii, ipoteca sau poprirea vor fi radiate de drept odată cu intabularea dreptului de proprietate în favoarea statului, județelor, orașelor sau comunelor.

De ce nu are România autostrăzi? Prea multe arii protejate, crede vicepremierul Vasile Dâncu CITEȘTE ȘI De ce nu are România autostrăzi? Prea multe arii protejate, crede vicepremierul Vasile Dâncu

Argumentul este că procedurile de expropriere pentru cauză de utilitate publică vizează și bunuri imobile care fac obiectul unor măsuri asiguratorii instituite de organele de urmărire penală, executare silită/creditori, situație care conduce la îngreunarea implementării procedurilor de expropriere și aducerea de prejudicii terțelor părți.

Simultan, pentru ca avizul de mediu să fie emis mai rapid, Guvernul va declara ca utilitate publică și de interes public major următoarele proiecte de infrastructură de transport :

a) Autostrada Sibiu – Pitești cu  o lungime de 116 km și o valoare estimată de 1,6 miliarde euro, fără TVA
b) Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni (inclusiv Podul Ungheni) cu o lungime de 318 Km și o valoare estimată de 4,07 miliarde euro
c) Autostrada Pitești – Craiova cu o lungime de 124 km și o valoare estimată de 0,89 miliarde euro
d) Autostrada Borș – Suplacu de Barcău – Mihăiești – Nădășelu – Gilău cu o lungime de 167 Km și o valoare estimată de 1,3 miliarde euro
e) Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureș cu o lungime de 56 Km și o valoare estimată de 0,2 miliarde euro
f) Autostrada A0 – Inel București cu o lungime de 102 Km și o valoare estimată de 1,3 miliarde euro
g) Drum expres Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani cu o lungime de 327 km și o valoare estimată de 1,3 miliarde euro
h) Modernizare cale ferată Predeal – Brașov cu o lungime de 33 km și o valoare estimată de 0,4 miliarde euro
i) Modernizare cale ferată - Centura București cu o lungime de 72 km și o valoare estimată de 0,02 miliarde euro
j) Construcție și modernizare cale ferată București – Aeroport Henri Coandă cu o lungime de 19,6 km și o valoare estimată de 0,12 miliarde euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
autostrazi
expropriere
terenuri
utilitate
drumuri