Titlurile Sphera Franchise, grup reunind companiile care dețin brandurile KFC, Pizza Hut și Pizza Hut Delivery pe mai multe piețe și creând astfel cel mai mare grup de restaurante din România, vor fi listate pe bursa de la București la un preț cuprins între 25 și 33 lei pe acțiune, proprietarii urmărind astfel să atragă cel puțin 245,7 milioane lei. Suma maximă atrasă ar putea urca la 324,4 milioane lei. Grupul a anunțat anterior că vrea să vândă pe bursă un pachet de 25% din acțiuni. La aceste prețuri, compania s-ar vinde cu un preț echivalent al 15-21 de ori câștigul pre-taxare EBITDA.
Oferta publică a companiei Sphera Franchise va fi deschisă mâine, operațiunea de piață urmând să fie derulată pe o perioadă de 8 zile lucrătoare, până la data de închidere de 2 noiembrie. Prețurile la care vor putea fi efectuate subscrierile pentru cele 9,83 milioane titluri, reprezentând 25% din capitalul social, vor fi între 25 lei/acțiune și 33 lei/acțiune, ceea ce ar conferi companiei o valoare de piață între 969,98 milioane lei (210,92 milioane euro) și 1,28 miliarde lei (278,3 milioane euro).
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Oamenii de afaceri Radu Dimofte, Nicolae Badea și Lucian Vlad, care au lansat recent Sphera Franchise Group, au anunțat anterior oficial că vor să listeze un pachet minoritar de acțiuni pe bursa de la București. Închiderea ofertei în parametrii prinși în prospectul acesteia ar însemna că realizează o vânzare la un nivel echivalent cu 16-21 de ori câștigul pretaxare EBITDA care în 2016 a fost de 60,28 milioane lei. Informația a fost avansată din luna iulie.
Din luna octombrie, grupul deține și franciza Taco Bell.
Compania a realizat anul trecut vânzări din restaurante de 514,47 milioane lei, în creștere cu 26,77% față de cele de 405,83 milioane lei din 2015. Profitul din exploatare s-a majorat cu 6,16%, la 60,28 milioane lei, de la 56,78 milioane lei, iar profitul net a urcat cu 9,20%, la 51,64 milioane lei, de la 47,29 milioane lei. Aceasta înseamnă că valoarea indicatorului P/E, care raportează prețul acțiunilor la câștigul obținut, ar fi de 19-25, în funcție de prețul de închidere al ofertei intermediată de un consorțiu format din Wood & Company, Raiffeisen Bank și Alpha Finance România.
Cu aproximativ 100 de restaurante și puncte de livrare, compania și-a păstrat dinamica și la 6 luni, cu vânzări din restaurante în valoare de 287,83 milioane lei și un rezultat net al exercițiului de 28,33 milioane lei.
Compania a forțat îndatorarea în anul listării. La data de 30 iunie, compania avea active totale în valoare de 195,02 milioane lei, cu 63,00% mai mari decât cele de 119,64 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval, datoriile totale s-au majorat cu 54,21%, la 94,67 milioane lei, de la 61,39 milioane lei.
“Modelul nostru de afaceri s-a dovedit a fi de succes și ne-a permis lansarea a 40 de restaurante noi în perioada 2012 – septembrie 2017, menținând în același timp un nivel de creștere anuală (like-for-like) semnificativ al vânzărilor. Avem în continuare planuri de dezvoltare ambițioase, cu 10 noi deschideri de restaurante în plan până la final de 2017. Considerăm că avem un potențial de creștere semnificativ în anii următori, atât în ceea ce privește rezultatele restaurantelor existente, cât și prin deschiderea de noi restaurante KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, precum și prin dezvoltarea unui business semnificativ KFC în Italia. Planul nostru este de a depăși 240 de restaurante până la finalul anului 2022. Suntem încurajați de condițiile de piață și anticipăm că tendințele macroeconomice și de industrie vor continua evoluția pozitivă și după 2017. Credem în perspectivele Grupului și privim încrezător către acest moment important în dezvoltarea Companiei, și anume listarea acțiunilor la Bursa de Valori București precum și creșterea profilului și a vizibilității Grupului în calitate de entitate listată”, spune Mark Hilton, CEO al Sphera.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Producătorul german de motoare Deutz a cumpărat IMLmotoare Galați, într-o tranzacție care include mai multe firme ale italianilor de la IML MotoriÎn România, grupul, prin lanțul de restaurante KFC, numără 63 de restaurante atât în București, cât și în alte orașe precum Timișoara, Cluj-Napoca, Suceava, Oradea, Pitești sau Brașov. De asemenea, operează două restaurante la Chișinău, Republica Moldova, cât și unul în Verona, în zona de nord-est a Italiei.
Pizza Hut a intrat pe piața din România în 1994, odată cu deschiderea primei locații din Calea Dorobanților, iar în prezent deține 21 de restaurante la nivel de rețea.
Pizza Hut Delivery, conceptul de livrare la domiciliu lansat de Pizza Hut, furnizează produse numai la pachet și prin livrare. Brandul a intrat pe piața românească în decembrie 2007, odată cu deschiderea primei locații în zona Vitan din București. În prezent, Pizza Hut Delivery deține 12 unități în București și câte una în Brașov, Cluj și Popești Leordeni.