Renault împreună cu Qualcomm Technologies au testat cu succes prototipul vehiculului viitorului, un Kangoo Z.E. care nu se încarcă la priză, ci wireless, direct de la șosea.
Tehnologia Dynamic Wireless Electric Vehicle (DEVC) este cea care ar putea reprezenta soluția pentru încărcarea automobilelor electrice fără a pierde un timp prețios, inevitabil în acest moment. Cele mai scurte încărcări disponibile acum durează cel puțin o oră, pentru ca bateria să ajungă la un nivel de aproximativ 80%., ceea ce poate lungi foarte mult călătoriile la mare distanță.
DEVC a fost proiectată de Qualcomm Tecnologies și Vedecom și ar putea revoluționa industria auto și pe cea a stațiilor de încărcare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Renault a participat alături de cele două companii la dezvoltarea proiectului, fiind utilizate două prototipuri construite pe baza modelului Kangoo Z.E. Sistemul de încărcare a fost amplasat la centrul de testare Vedecom, de lângă Paris, pe o șosea pe care cele două vehicule au rulat la o viteză de 100 km/h. Cele două vehicule au avut instalate un echipament special, care să permită încărcarea.
Bateria a primit 20 kw, pe o distanță de 100 de metri, testul fiind un succes.
După aceste test, cele două Ranult Kangoo ZE vor intra în teste în cadrul FABRIC, un proiect mult mai mare, finanțat de UE, cu un buget de 9 milioane de euro, dezvoltat de un consorțiu de 25 de companii, inclusiv constructori de automobile, furnizori de componente, organizații de cercetare, având ca scop testarea tehnolgiilor de încărcare wireless a automobilelor.
Printre alte trăsături ale sistemului se numără identificarea mașinilor și autorizarea lor pentru a putea intra pe banda de încărcare, comunicarea între vehicul și pistă, pentru a stabili viteza și alinierea.