Kia Stonic a fost dezvăluit publicului, după ce cu câteva zile în urmă fuseseră publicate primele schițe cu noul model. Designul păstrează stilul mărcii, fiind mult mai sobru decât cel al modelului Hyundai Kona, cu care împarte platforma și componentele.
Noul SUV de clasă B al celor de la Kia, Stonic, este gata să intre pe piață în acest an, imaginile oficiale și datele complete depsre acest model fiind publicate de Kia Europe. Ambițiile coreenilor sunt evidente, dat fiind faptul că, de la începutul comunicatului, se vorbește despre piața de SUV-uri subcompacte din Europa, care a atins un volum de 1,1 milioane de unități anual și este prognozată să depășească 2 milioane de unități în următorii 5 ani.
Din acest tort uriaș Kia speră să își poată tăia o felie generoasă, deși concurența este acerbă, cu modele extrem de populare lansate de mărcile europene, precum Renault Captur, Opel Mokka, Peugeot 2008, dar și de cele asiatice, cum este Nissan Juke.
Tot aici se poziționează și Dacia Duster, deși are dimensiuni mai mari. Vor fi lansate și alte modele puternice, cum este VW T-Roc sau Citroen C3 Aircross, proaspăt prezentat în urmă cu o săptămână. Potrivit lui Michael Cole, Chief Operating Officer of Kia Motors Europe, 21% din clienții SUV-urilor subcompacte au avut anterior un model de clasă B, iar 15% au deținut un hatchback compact.
Revenind la Kia Stonic, acesta propune un design ce se imspiră din stilul Audi Q2, o marcă ce îi este apropiată lui Peter Schreyer, vicepreședinte pentru design al Hyundai – Kia, spre deosebire de modelul similar de la Hyundai, care este mai vesel și pare inspirat din stilul Citroen. Succesul lui Stonic va avea în spate experiența unui Sportage cu vânzări tot mai bune în Europa, care a oferit mărcii un prestigiu în materie de SUV-uri.
Pentru a-și atrage clienții, Kia recurge la metoda personalizării, așa cum au făcut-o și alte mărci, începând cu Fiat 500, oferind „cel mai personalizabil model Kia”, după cum se precizează în comunicat, cu 20 de combinații de culoare și 5 opțiuni distinctive pentru acoperiș, care pare că plutește, asemeni unei decapotabile.
Motoarele sunt proporționale cu dimensiunile mașinii și tendințele în industrie, cu 1.0 T-GDI, de 120 CP, turbo, plus 1.25 litri și 1.4 litri aspirate. Amatorii de disel vor avea la dispoziție motorul 1.6 litri.
Tehnologia de asistare a fost deja prezentată, sunt sisteme care se regăsesc astăzi pe aproape orice model, de la ESC și Vehicle Stability Management, la Torque Vectoring by Brake, Straight Line Stability sau Cornering Brake Control.
Ca și celelalte modele Kia, Stonic va avea 7 ani garanție sau 150.000 de kilometri, valori încă nedpășite de niciun alt producător. Modelul va fi disponibil pentru comenzi după salonul auto de la Frankfurt.