După o așteptare de un an, AFI Europe a primit autorizația pentru a construi în centrul Brașovului un complex de birouri și spații comerciale, în care ancoră va fi hipermarketul Carrefour, al doilea retailer de pe piața de profil din România. Acesta este al treilea centru comercial al dezvoltatorului în România, după AFI Palace Cotroceni din București și AFI Palace Ploiești.
AFI obținuse, în luna mai, și avizul de mediu pentru acest proiect.
Complexul va avea o suprafață totală de 60.000 metri pătrați și o suprafață închiriabilă de 45.000 metri pătrați și este construit pe fosta platformă a companiei Hidromecanica. Complexul va avea și două clădiri de birouri cu 14 etaje, cel mai mare regim de înălțime la acest moment aprobat pentru Brașov.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Profit.ro a anunțat încă din martie anul trecut că AFI a bătut palma cu Carrefour pentru hipermarketul din mallul de la Brașov.
La acel moment, planul era ca centrul să fie deschis în octombrie 2017, dar întârzierea în primirea autorizației de la Primăria Brașov determină acum amânarea termenului. Ultimul termen avansat este martie 2018. Autorizația de construcție, eliberată acum, acoperă o durată de execuție de 3 ani.
Retailerul mai are în acest oraș alte 18 supermarketuri și magazine de proximitate.
Conform presei locale, mall-ul AFI Palace Brașov va fi construit de compania care a ridicat și baza americană de la Deveselu – Danya Cebus.
În iulie 2015, AFI Europe a anunțat că a cumpărat de la România Hypermarche (hipermarketurile Cora – n.r.) un teren de 40.000 de metri pătrați situat în centrul Brașovului, unde va construi un centru comercial cu o suprafață închiriabliă de 45.000 metri pătrați și un proiect de birouri de clasa A de 11.000 metri pătrați.
CITEȘTE ȘI Tranzacție discretă: Carrefour a preluat sub control platforma Bringo, cea mai importantă mișcare din ultimii ani pe piața locală a comerțului online cu alimente UPDATE: Carrefour confirmăPe acest teren, operatorul hipermarketurilor Cora intenționa să construiască un complex imobiliar de 70 de milioane de euro, dar a renunțat la proiect.
"Brașov este principala destinație turistică din România, atrăgând aproximativ 1,5 milioane de turiști pe an, iar orașul are un număr mare de locuitori, cu o putere de cumpărare peste medie. Aceste lucruri, împreună cu zona perfectă din centrul orașului, ne-au convins să intrăm pe piața de retail din Brașov și să dezvoltăm acest proiect cu destinație mixtă”, declara atunci David Hay, CEO AFI Europe România.
Mall-ul va găzdui și un cinematograf.
Acesta este al treilea centru comercial al dezvoltatorului în România, după AFI Palace Cotroceni din București, de 81.000 metri pătrați, și AFI Palace Ploiești, de 33.000 metri pătrați.