Noul formular pentru înregistrare în scopuri de TVA (Declarația 088) nu va mai impune, din luna iulie, anexarea diferitelor acte, precum cele privind sediul social, sediul secundar, domiciliul fiscal, extrasul de cont, a anunțat, joi, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), fiind confirmate astfel informațiile transmise anterior de Profit.ro.
Decizia este ca Declarația 088 să conțină mai puține întrebări și să nu mai fie anexate 7 tipuri de documente: actul privind sediul social, actul privind sediul secundar, actul privind domiciliul fiscal, contractul de muncă, adeverința de venit, extrasul de cont și diploma de studii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Încadrarea veniturilor administratorilor în categorii generice fără precizarea sumelor și facilitarea declarării situațiilor de insolvență accentuează caracterul simplificat al noii Declarații 088. Astfel, dacă în prezent formularul conține 20 întrebări și este necesară anexarea a 11 tipuri de documente în total, începând cu 1 iulie 2016, Declarația 088 va avea 13 întrebări, fiind necesară anexarea a doar patru tipuri de documente în total", precizează ANAF.
Un aspect important, arată Fiscul, este că informațiile rezultate din Declarația 088 sunt analizate doar agregat, în ansamblul lor, printr-un algoritm informatic automatizat, iar evaluarea izolată a unui singur criteriu, precum nivelul studiilor, este irelevantă pentru atribuirea codului de TVA.