Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) și Organizația Patronală Mamaia Constanța (OPMCTA) au depus la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție o plângere penală împotriva ministrului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Claudiu Năsui, și a altor funcționari din minister, pe care îi consideră vinovați de infracțiuni de abuz în serviciu.
”Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) și Organizația Patronală Mamaia Constanța (OPMCTA) au depus la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție o plângere penală împotriva ministrului Claudiu Năsui și a altor funcționari din Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). În plângerea penală nr. 1570/03.09.2021 reprezentanții FPTR și OPMCTA menționează că Ministrul Claudiu Năsui și funcționarii din minister sunt vinovați de infracțiuni de abuz în serviciu, prevăzute și pedepsite de art.297 din Codul penal, în calitate de inițiatori ai Ordonanței de urgență a Guvernului nr.65/2021”, transmite FPTR.
Proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului privind modificarea Ordonanței Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea și desfășurarea activității de turism în România și a altor acte normative a fost trecut pe ordinea de zi și aprobat în ședința Guvernului României din 29 iunie, fără a fi respectat termenul de 10 zile afișat pe site, fără avizul Comisiei de Dialog Social din minister fără a fi discutată în C.E.S și fără a comunica un răspuns la solicitarea FPTR din 27 iunie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Documentul respectiv desființează atașații de turism, situație despre care detalii pot fi văzute AICI.
Organizațiile acuză că, prin desființarea atașaților, se urmărește contractarea serviciilor de promovare a turismului de către firme private, "de casă".
Potrivit art.175 alin(1) lit.b) din Codul penal, persoanele împotriva cărora s-a formulat această plângere au calitatea de funcționari publici întrucât exercită o funcție de demnitate publică, iar adoptarea dar și susținerea unui act normativ cu încălcarea prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională reprezintă o îndeplinire defectuoasă a atribuțiilor de serviciu.