EXCLUSIV Top 20 cele mai cumpărate mașini SH din import. Românii cumpără preponderent autoturisme mai vechi de 10 ani

EXCLUSIV Top 20 cele mai cumpărate mașini SH din import. Românii cumpără preponderent autoturisme mai vechi de 10 ani
scris 29 iun 2017

Piața autoturismelor rulate își menține un volum ridicat în lunile de după eliminarea timbrului de mediu, iar analiza tipurilor de mașini aduse de români din străinătate arată o deblocare agresivă a pieței, ținută sub control 10 ani.

Cele mai cumpărate autoturisme din import de români nu sunt vehicule de proastă calitate, dacă ținem cont de reputația lor din studiile de fiabilitate. Cu toate acestea, vechimea mașinilor second hand importate arată două lucruri importante. Primul este acela că românii care aduc aceste mașini din alte țări nu au bani de o mașină nouă. Cele mai multe dintre vehiculele rulate aduse din Germania sunt mai vechi de 2007, ceea ce înseamnă că prețul lor nu trece de 3.000 – 4.000 de euro, o bună parte având valori de 1.000 – 2.000 de euro.

Urmărește-ne și pe Google News

Al doilea detaliu este acela că piața internă nu le asigură acestor persoane mașinile de care au nevoie și pe care și le permit. Motivul este simplu și este legat de faptul că România este submotorizată, iar diversele variante de timbru de mediu au ținut piața blocată.

EXCLUSIV Top 20 cele mai cumpărate mașini SH din import. Românii cumpără preponderent autoturisme mai vechi de 10 ani

EXCLUSIV Top 20 cele mai cumpărate mașini SH din import. Românii cumpără preponderent autoturisme mai vechi de 10 ani

Analiza pe cele două segmente ale pieței de second-hand, cele de import și cele de proveniență locală, ne demonstrează că ambele au evoluat identic, cu o explozie după 1 februarie și un volum destul de constant ulterior. În acest moment, avem creștere pe toate segmentele, inclusiv pe cel al mașinilor noi, ceea ce arată că explozia de achiziții SH a eliberat și achizițiile de mașini noi.

Pe de o parte, acel cerc vicios, în care un proprietar de mașină rulată are nevoie să-și poată vinde mașina pentru a cumpăra una nouă, a fost închis. De cealaltă parte, românii care au nevoie de mașină și vor să înlocuiască bicicleta sau căruța, dar nu-și permit decât una foarte ieftină, au acum varianta de import. Ulterior, aceștia vor aspira la o mașină mai bună și vor cumpăra una rulată dar mai nouă. Acesta ar trebui să fie ritmul natural al unei piețe negrevate de o taxă prohibitivă.

Așa s-a întâmplat în Polonia, care, după câteva încercări de impunere a unor taxe de înmatriculare, a renunțat și a eliberat complet importurile de SH. Astăzi Polonia are o piață de 500.000 de autoturisme noi și nu a cunoscut criza în acest domeniu.

EXCLUSIV Top 20 cele mai cumpărate mașini SH din import. Românii cumpără preponderent autoturisme mai vechi de 10 ani

Dacă studiem care sunt preferințele românilor pentru anumite modele, observăm că cele mai cumpărate mașini de import sunt VW Golf, VW Passat și Opel Astra. Cele trei sunt de foarte mulți ani cele mai dorite mașini și sunt apreciate ca având cel mai bun raport calitate/preț.

Imediat după Top 3 urmează cea mai cumpărată mașină premium, Audi A4. Aceasta și-a disputat mult timp locul cu BMW Serie 3, care a pierdut teren (locul 6), probabil din cauza prețului ceva mai ridicat. Altfel spus, românii preferă cel mai ieftin model premium disponibil, pentru imagine, nu pentru calitate neapărat.

Ford Focus se află și el pe locul 5, printre preferințele românilor. Să mai notăm cel mai cumpărat autoturism subcompact, VW Polo, și cea mai cumpărată limuzină premium, A6, în detrimentul lui BMW Serie 5.

EXCLUSIV Top 20 cele mai cumpărate mașini SH din import. Românii cumpără preponderent autoturisme mai vechi de 10 ani

Analizând evoluția segmentului de import SH în aceste prime cinci luni, putem observa că volumul din mai a fost de peste 47.000 de unități, un nivel care s-ar putea menține și în lunile care urmează, poate cu o tendință de scădere ușoară, astfel că finalul anului ar putea aduce peste 500.000 de autoturisme second-hand intrate în țară.

Deocamdată, pe cele cinci luni, avem o creștere de 92,06%, după ce în februarie explozia generase o creștere de 200%. Celălalt segment, care a înregistrat de asemenea peste 40.000 de unități în luna mai, are șanse să se mențină și el la un nivel constant, astfel că putem aniticipa și aici peste 400.000 de autoturisme tranzacționate.

Dacă RAR își menține constant nivelul verificărilor la Inspecțiile Tehnice Periodice, acest volum nu ar putea aduce decât beneficii pentru economie, în special pe segmentele de piese auto, service, asigurări, dar și pe cel de taxe și impozite. 

viewscnt
Afla mai multe despre
masini sh
piata auto
top masini