Burger King a înregistrat vânzări record în regiunea Europei Centrale și de Est în prima săptămână după revenirea pe piața din România cu dezvoltatorul AmRest, prin restaurantul deschis la finele lunii trecute în Mega Mall București.
“Am înregistrat vânzări record în regiunea Europei Centrale și de Est, iar cei 45 de colegi din restaurant au servit peste 15.000 de clienți. Este o mare realizare pentru noi și un început extraordinar. De asemenea, ne dorim să mergem mai departe cu planurile noastre de expansiune, marcând alte două noi deschideri de restaurante până la sfârșitul acestui an, unul dintre acestea în zona de restaurante a unui mall, iar cel de al doilea într-o zonă centrală din București”, spune Alan Laughlin, președinte Burger King AmRest.
Dezvoltatorul de restaurante AmRest a deschis în Mega Mall București primul său restaurant Burger King din România, investiție de 3,5 milioane lei, confirmând informațiile transmise anterior de Profit.ro.
În prezent, în Aeroportul Otopeni, funcționează deja un restaurant Burger King, operat însă de o altă companie.
De altfel, brandul Burger King a mai fost prezent în România și în trecut, însă a fost nevoit să-și închidă restaurantele. Compania Atlantic Restaurant System, operatorul de la acea vreme al francizei Burger King în România, a închis în 2012 ultimele sale restaurante din țară.
”Cred că putem ajunge la 40-50 de restaurante în următorii cinci ani, din care 10-20 cu drive-thru. Ne uităm la București și alte orașe mari, inclusiv pe drumurile principale. Mai târziu, în acest an, vom deschide încă un restaurant în AFI Cotroceni și mai purtăm negocieri pentru o altă locație tot în București, dar care nu este într-un mall”, a declarat joi Alan Laughlin, președintele Burger King AmRest, în cadrul unei întâlniri cu presa.
Reprezentanții AmRest estimează circa 800 de clienți zilnic la noul restaurant deschis.
În ianuarie, Profit.ro a anunțat că lanțul de fast-food Burger King a lansat planul de extindere în sud-estul Europei, deschizând, la Praga, cel mai mare restaurant al său de pe piața din Cehia. Planul brandului este de a deschide în următoarea perioadă, pe termen mediu, 200 de restaurante, inclusiv în România.
AmRest, cel mai mare operator de restaurante multi-brand tip franciză din Europa, operează atât Burger King, cât și KFC, Pizza Hut și Starbucks, având în portofoliu 10 branduri și 2.015 de restaurante în 25 de țări.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Aviz pentru noul ambasador SUA în RomâniaSub brandul Burger King, AmRest operează în Polonia, Cehia, Slovacia și Bulgaria.
La finele anului trecut, dezvoltatorul a semnat un acord cu Burger King pentru a dezvolta acest brand atât în Polonia, Cehia, Slovacia și Bulgaria, dar și în România.
Burger King a avut anterior mai multe restaurante pe piața locală, care au fost însă închise treptat, la acest moment existând un singur restaurant, pe terminalul plecări din Aeroportul Henri Coandă-Otopeni, accesibil, evident, doar călătorilor care își așteaptă avionul.
Fondat în 1954, brandul Burger King este unul dintre cele mai mari lanțuri de fast-food din lume, cu circa 17.000 de restaurante în peste 100 de țări și teritorii din SUA.
Aproape toate restaurantele Burger King sunt deținute și operate de către francizați independenți.