Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR) are doar opțiunea rezilierii contractului cu constructorul tronsonului de autostradă Suplacu de Barcău - Borș și scoaterea lucrărilor la licitație, după ce compania spaniolă a cerut rezilierea contractului.
Lucrările la tronsonul lung de 64 kilometri sunt în întârziere, firma spaniolă Corsan, care a câștigat contractul în vara anului trecut, nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale, nici măcar după ce a fost penalizată cu 75 milioane de lei de către CNAIR, arată news.ro.
”Firma constructoare, demonstrând că este în incapacitate financiară și organizatorică, a transmis o Notificare prin care solicită rezilierea contractului”, a transmis CNAIR.
CITEȘTE ȘI Compania de Infrastructură Rutieră scoate pe masă primul contract substanțial după reorganizarea CNADNR, de peste 30 milioane euroProbabilitatea ca CNAIR să preia această lucrare în regie proprie, o soluție care ar putea grăbi finalizarea lucrărilor, sunt minime, potrivit specialiștilor consultați de News.ro, iar CNAIR ia în calcul doar o nouă licitație.
”Având în vedere situația existentă, pentru ca acest proiect să poată fi finalizat, singura opțiune pe care o poate lua compania este aceea de a rezilia actualul contract și de a relicita proiectul”, se arată în comunicat.
Directorul CNAIR, Cătălin Homor, a declarat în luna iulie, într-un interviu acordat News.ro, că tronsonul Suplacu de Barcău - Borș are șanse serioase de a fi terminat în următorul an și jumătate.
Pe acest sector, unde a lucrat firma americană Bechtel, lucrările sunt finalizate în proporție de peste 50%.
În luna septembrie, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, nemulțumit de mobilizarea constructorului, a declarat că nu exclude varianta rezilierii contractului.