Spitalul Monza, cel mai mare spital de chirurgie cardiovasculară și cardiologie intervențională din țară, parte a grupului “Policlinico di Monza” din Italia, a cumpărat ProEstetica, prima clinică privată de chirurgie estetică din România, o afacere de familie lansată pe piață în 1994. Anunțul a fost transmis astăzi de Monza, confirmând astfel informațiile transmise din februarie de Profit.ro, cu mult înainte pe Profit Insider.
În urma preluării, unitatea medicală din zona Dorobanți va fi denumită “Centrul Medical Monza”.
Capacitatea Centrului Medical Monza este de 13 paturi, 4 cabinete medicale, 3 săli de operație, încadrate pe o suprafață totală de 1.200 metri pătrați.
"În urmă cu două săptămâni, Monza a inaugurat la Giurgiu prima rețea națională de clinici de cardiologie, în urma unei investiții de peste 4.5 milioane de euro. Pentru anul în curs sunt în plan clinici la Constanța, București, Focșani, Buzău, Pitești. Urmează Brăila, Călărasi și alte orașe care vor fi anunțate pe parcurs. Investiția în fiecare clinică va fi de aproximativ 120-150.000 de euro", anunță Monza.
Înființată de doctorii Dana și Ștefan Jianu, clinica ProEstetica a avut în 2016, ultimul an raportat, afaceri de 3,3 milioane lei și un profit de circa 1 milion de lei, cu 25 de medici.
Aceasta este a doua tranzacție importantă efectuată de Monza în ultimele luni, după ce în vară, cum a anunțat atunci Profit.ro, a preluat centrul Cardioscan din Constanța, care furnizează, chiar din incinta Spitalului Județean, investigații în explorarea bolii coronariene.
Spitalul Monza a fost deschis în iulie 2012, în urma unei investiții de 40 milioane euro, având ca specializare inițială chirurgia cardiovasculară. Ulterior, au fost adăugate noi specialități precum neurochirurgie, urologie, pediatrie.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Omul de afaceri Cristian Preotu, proprietarul Le Manoir, a vândut Chef MarketSpitalul este controlat de grupul italian Policlinico di Monza - Casa di Cura Privata.
În 2016, pe piața locală, Monza a avut afaceri de 75,5 milioane lei și o pierdere de 13 milioane lei, cu peste 200 de angajați. Din 2009, Monza a raportat constant pierderi, care au atins și 27 milioane lei, cifra de afaceri din 2016 fiind însă cea mai mare din acest interval.
Conform termene.ro, Monza are însă o cotă de piață de aproape 35%, fiind lider pe această nișă, urmată de Euroclinic și Medicover.