Platforma elenă Spotawheel de comercializare de mașini second-hand, indicată anul trecut ca fiind business-ul de nișă cu cea mai rapidă creștere din Europa, a intrat în România, confirmând astfel informațiile anunțate la începutul anului de Profit.ro, parte a unui plan agresiv de extindere pe continent.
Spotawheel a anunțat astăzi lansarea pe piața din România a platformei sale de cumpărare-vânzare a mașinilor second-hand.
„Obiectivul nostru principal pentru 2022 este să ne consolidăm poziția drept un pionier al platformelor de vânzare-cumpărare a mașinilor second-hand”, a declarat Dan Croitoru, General Manager Spotawheel România.
Compania, aflată încă la nivel de startup, fondată în 2016 și având sediul central la Atena, mai are operațiuni în Grecia, Polonia și Germania.
Spotawheel a fost lansată de grecii Charis Arvanitis, Kyriakos Agadakos și Christos Zis pentru a intermedia, exclusiv online, tranzacțiile de cumpărare și vânzare de mașini second-hand.
Recent, Spotawheel a strâns 19,6 milioane de dolari, prin investiții și împrumuturi, cu sprijinul unor fonduri de investiții precum VentureFriends, Velocity Partners și FJ Labs.
Anul trecut, compania a fost plasată de Financial Times pe locul 39 din 1.000 de firme cu cea mai rapidă creștere din Europa.
CITEȘTE ȘI Philip Morris International începe comercializarea în România a dispozitivului lil SOLID 2.0 introdus de IQOS pentru a accelera progresul către un viitor fără fumÎn ultimii trei ani, Spotawheel a atins o rată anuală de creștere de 184%, comercializând mii de vehicule în Grecia, Germania si Polonia.
Până în 2025, Spotawheel intenționează să se extindă în cel puțin cinci țări, cu o platformă paneuropeană, valorificând o piață de vehicule second-hand estimată la 540 de miliarde de dolari, cu peste 35 de milioane de tranzacții anuale cu utilizatori finali.