CONFIRMARE H&M pregătește primul său centru de distribuție din România, cu care intră în topul retailerilor de modă cu cele mai mari depozite

CONFIRMARE H&M pregătește primul său centru de distribuție din România, cu care intră în topul retailerilor de modă cu cele mai mari depozite

Centru de distribuție H&M din Polonia

scris 13 mar 2023

Retailerul suedez H&M, al doilea cel mai mare vânzător de haine din România, va deschide primul centru național de distribuție, lângă Ploiești, investiția, anunțată anterior de Profit.ro, fiind confirmată acum oficial de către reprezentanții Colliers, care precizează că acesta este dezvoltat de CTP pe o suprafață de aproximativ 88.000 de metri pătrați.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

"Cel mai mare proiect al anului 2022 a fost noul centru de distribuție H&M din Ploiești, care este dezvoltat de CTP pe o suprafață de aproximativ 88.000 de metri pătrați. Acesta este unul dintre rarele cazuri în care o tranzacție se situează în jurul nivelului de 100.000 de metri pătrați, dar reprezintă un progres față de acum 3 sau 4 ani, când nu existau tranzacții de asemenea dimensiuni. În plus, anul trecut au fost încheiate alte câteva tranzacții de peste 50.000 de metri pătrați, iar în prezent sunt în curs de negociere mai multe astfel de tranzacții mari”, explică Victor Coșconel, head of Office & Industrial Agencies la Colliers.

Urmărește-ne și pe Google News

Profit.ro a anunțat anterior că depozitul suedezilor va fi dezvoltat de grupul CTP și va avea, într-o primă fază, circa 40.000 de metri pătrați, similar cu ce are deja retailerul polonez de modă LPP.

CTP va realiza, într-o primă etapă, un prim centru logistic cu o suprafață de circa 40.000 de metri pătrați pentru H&M, retailerul având opțiunea de a dubla capacitatea de depozitare în anii următori, spun sursele Profit.ro, care adaugă că unitatea va avea acces la centura municipiului Ploiești.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: În acest moment, atenția investitorilor se duce mai mult către zona de cripto. Bitcoin este în continuare favorizat CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: În acest moment, atenția investitorilor se duce mai mult către zona de cripto. Bitcoin este în continuare favorizat

Astăzi, cele 56 de magazine H&M din România sunt alimentate din centrele de distribuție pe care retailerul le are în afara țării.

Decizia suedezilor de a realiza un centru național de o asemenea mărime este un semnal pozitiv primit cu entuziasm de piața imobiliară.

Proiect de lege pentru protejarea investitorilor imobiliari de \ CITEȘTE ȘI Proiect de lege pentru protejarea investitorilor imobiliari de "ONG-iștii procesomani". Dezvoltatorii se simt șantajați

Cu o suprafață închiriată de circa 40.000 de metri pătrați, H&M ar intra în topul retailerilor de modă cu cele mai mari depozite din România, după LPP și eMAG/Fashion Days. Retailerul polonez LPP a finalizat anul trecut procesul de dublare a capacității sale de depozitare din România, până la 44.000 de metri pătrați.

Dacă H&M va ajunge la 80.000 de metri pătrați, va depăși chiar și rețeaua logistică a Metro, care are depozite de 68.000 de metri pătrați în România.

Dezvoltarea unui centru de distribuție pentru H&M lângă Ploiești va bifa încă un oraș nou pe harta rețelei de depozite deținute de CTP în România.

CTP deține o suprafață totală de peste 2,1 milioane de metri pătrați de depozite în 15 orașe: Arad, Brașov, București, Caransebeș, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Oradea, Pitești, Sibiu, Târgu Mureș, Timișoara, Turda, Ineu și Salonta, care îl face cel mai mare proprietar de astfel de spații din țară.

Vânzările H&M în România s-au majorat cu 19% până la 102,8 milioane de euro în primul semestru fiscal încheiat în 31 mai 2021, ultime date financiare disponibile. Compania a obținut în România în anul fiscal 2020, încheiat în 30 noiembrie 2020, o cifră de afaceri totală de 208 milioane de euro. Cu aceste afaceri s-a plasat pe locul doi în topul celor mai buni vânzători de haine din România, după grupul Inditex, care deține Zara, și în fața eMAG/Fashion Days și a Pepco.

Presiune pe piața chiriilor din București, accentuată de refugiații ucraineni. Anunțurile noi de închiriere, în ușoară scădere CITEȘTE ȘI Presiune pe piața chiriilor din București, accentuată de refugiații ucraineni. Anunțurile noi de închiriere, în ușoară scădere

La nivel internațional, grupul H&M traversează o perioadă turbulentă. A decis să închidă 240 de magazine, inclusiv ca efect al sistării operațiunilor din Rusia, Belarus și Ucraina, pe fondul războiului.

Pentru acest an, H&M Group plănuiește să deschidă 95 de magazine, în principal pe piețe noi din America de Sud și Europa de Est, dar și să închidă 240 de magazine. În cele din urmă, grupul va încheia anul cu aproximativ 145 de magazine mai puțin, conform Retail Detail.

Decizia H&M de a deschide în România un centru de distribuție vine pe fondul majorării vânzărilor online, activate de pandemie. Piața de comerț electronic din România a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro, potrivit estimărilor ARMO, GPeC și ale principalilor jucători din domeniu. Creșterea a fost însă sub previziunile inițiale, potrivit cărora era așteptată o creștere cu 15 puncte procentuale și vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an.

viewscnt
Afla mai multe despre
h&m
ctp
centru distributie