Retailerul german Kik Textilien, aflat printre primii jucători în sectorul de retail din Germania, a intrat astăzi în România prin deschiderea unui magazin în centrul comercial Prima Shops din Oradea, confirmând astfel informațiile anunțate de Profit.ro la începutul acestui an.
Investiția în deschiderea primului spațiu, de 550 metri pătrați, este de 150.000 euro.
Retailerul vinde produse textile la un preț pe care încearcă să îl țină cât mai jos, dar și diferite accesorii și articole de papetărie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Odată cu intrarea pe piața din România, KiK țintește extinderea pe plan local prin deschiderea de alte 10 unități până la finalul acestui an. Compania vizează expansiunea în orașe cu populație de minimum 15.000 de locuitori, dar și în orașe mari, precum București.
Următoarele deschideri de anul acesta sunt planificate în Piatra Neamț, Botoșani, Sighetu Marmației și Brăila.
Recent, Profit.ro a relatat că retailerul a confirmat oficial, în Germania, că va deschide în acest an primele sale unități pe piața românească, precizând totodată că renunță, deocamdată, să mai intre și pe piața din SUA, cum își propusese încă de anul trecut, din cauza războiului comercial generat în ultimele zile între SUA și China, cu impact și în Europa.
Kik face parte din grupul Tengelmann, care în 2010 și-a vândut rețeaua de magazine Plus din România către compania germană Lidl. Tengelmann deține și brandul OBI, intrat în România în 2008, dar care a închis afacerea în aprilie 2015.
Kik Textilien are 3.564 de magazine în Europa, dintre care circa 2.600 de unități în Germania, intrând acum pe piața din România.
Brandul este prezent și în Austria, Cehia, Polonia, Ungaria, Croația, Olanda, Slovenia, Slovacia, Italia .
Compania, cu 26.852 de angajați, vrea să ajungă la 5.000 de sucursale în Europa.
Cu o creștere anuală de aproximativ 200 de magazine, KiK se numără printre companiile cu cea mai mare expansiune din Europa.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tranzacție: Mircea Vladu cedează participația sa de 4,99% la Happy Tour și primește 150.000 de euro de la ceilalți acționari, care evaluează astfel firma la 3 milioane euroÎn 2016, Kik a avut vânzări de aproape 2 miliarde euro, cel mai mare nivel din anul 1994, cel al înființării companiei.
Anul trecut, retailerul și-a menținut aceste trend, cu vânzări de 2 miliarde euro.
CITEȘTE ȘI Un alt antreprenor schimbă business-ul pentru imobiliare: Ioan Istrate, care a lansat mărci de înghețată, preia o clădire de birouri din centrul BucureștiuluiRecent a intrat pe piața din România și retailerul polonez Sezeer, controlat de grupul MIG (Marketing Investment Group), distribuitor exclusiv al brandurilor New Era, O'neill, Lotto, Confront, Feewear și al liniei de încălțăminte Lacoste, proprietar al unui lanț de 50 de magazine UP8 și cel care a creat cea mai mare platformă de vânzare cu amănuntul pentru produse de marcă sportivă din Polonia, deschizând primul magazin de pe piața locală.
Magazinul a fost deschis în centrul comercial Mega Mall din București, unde retailerul a închiriat o suprafață de circa 170 metri pătrați. Pe piață din 1998, grupul MIG deține 124 de magazine proprii, o rețea vastă de magazine partenere și depozite de distribuție în Polonia, Cehia, Germania, Slovacia, Lituania, Letonia.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Eurofins Scientific, cel mai mare furnizor de servicii de analiza alimentelor, se extinde în RomâniaCompania și-a început ascensiunea cu un acord de franciză cu lanțul internațional de retail sportiv Foot Athlete's Foot, iar în 2002 deținea deja câteva zeci de magazine din cele mai mari orașe poloneze. În același an a semnat acorduri exclusive cu branduri precum Umbro, Timberland și Asics, iar în 2009 a devenit unicul reseller polonez pentru linia de încălțăminte Lacoste și brandurile Mizuno și British Bench.
Pe piața locală operează și retailerul polonez de încălțăminte CCC, care recent, cum a anunțat Profit.ro, a semnat un acord pentru a cumpăra Peeraj Brands International SRL, care operează magazinele de pantofi sub marca CCC din România. Grupul de francize de fashion Peeraj este unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de modă, cu circa 100 de magazine sub diferite branduri.
De asemenea, Profit.ro a anunțat la finele anului trecut că grupul turc Br Magazacilik Ticaret, care include magazinele Beymen și Altınyıldız Classics, retailerul Ran Group, care deține propriul brand de încălțăminte "Ranello", dar și o rețea de cafenele și restaurante, a intrat în România și vrea să ajungă într-un interval de 3 ani la o rețea de 15 magazine proprii pe piața locală.