Lanțul de fast-food Burger King a lansat planul de extindere în sud-estul Europei, care include, cum a anunțat anterior Profit.ro, și relansarea pe piața din România, deschizând, la Praga, cel mai mare restaurant al său de pe piața din Cehia. Planul brandului este de a deschide în următoarea perioadă, pe termen mediu, 200 de restaurante, inclusiv în România.
În acest an, Burger King vrea să lanseze și chioșcuri de self-service și posibilitatea de a comanda prin intermediul unui telefon mobil.
În Cehia, unde operează din 2008, Burger King deține deja 23 de spații, la care vrea să adauge în acest an încă 11 și să ajungă în următorii ani la aproximativ 100 de unități.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În România, lanțul mai are la acest moment doar un singur spațiu, în aeroportul Henri Coandă-Otopeni, operat în franciză, dar va fi relansat prin intermediul dezvoltatorului de restaurante AmRest, cu sediul în Polonia.
AmRest operează atât Burger King, cât și KFC, Pizza Hut și Starbucks, având în portofoliu 2.015 de restaurante în 26 de țări.
Sub brandul Burger King, AmRest operează în Polonia, Cehia, Slovacia și Bulgaria.
CITEȘTE ȘI Surpriză: Brandul Atifco, unul dintre principalii distribuitori locali de alimente, cu afaceri de peste 12 milioane euro și 130 de angajați, intră în insolvențăLa finele anului trecut, dezvoltatorul a semnat un acord cu Burger King pentru a dezvolta acest brand atât în Polonia, Cehia, Slovacia și Bulgaria, dar și în România.
Burger King a avut anterior mai multe restaurante pe piața locală, care au fost însă închise treptat, la acest moment existând un singur restaurant, pe terminalul plecări din Aeroportul Henri Coandă-Otopeni, accesibil, evident, doar călătorilor care își așteaptă avionul.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Frații Sharkey își fac exit-ul din afacerea ParkLake, la 2 ani de la deschidere. În acest moment nu mai au niciun proiect în România. Surse: Evaluare de circa 80 milioane euroFondat în 1954, brandul Burger King este unul dintre cele mai mari lanțuri de fast-food din lume, cu circa 17.000 de restaurante în peste 100 de țări și teritorii din SUA.
Aproape toate restaurantele Burger King sunt deținute și operate de către francizați independenți.