Compania AdsWizz, cu operațiuni de publicitate digitală audio, având sediul central în California, dar care are centrul principal de engineering în București și a fost cumpărată în primăvară de platforma Pandora, printre cele mai mari servicii de streaming muzical din SUA, a înregistrat anul trecut pe piața din România cele mai mari afaceri și cel mai ridicat profit de la înființare, atingând o cifră de afaceri de 23,2 milioane lei și un câștig net de peste 806.000 lei.
La aceasta s-a adpugat un provizion de 241.522 lei.
În anul precedent, compania avusese în România afaceri de 19,7 milioane lei și un profit de 753.947 lei, cu un provizion de 237.652 lei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În acest interval, schema de personal a fost suplimentată de la 77 la 93 de angajați.
La momentul preluării de către Pandora, compania a anunțat că, efect al acestei achiziții, se pregătește să crească numărul de angajați ai biroului din România cu aproximativ 50%.
Tranzacția a fost evaluată la 145 milioane dolari.
De ce este important: Pandora estimează că achiziția va crea cel mai mare ecosistem publicitar audio digital la nivel global. Achiziția permite platformei Pandora să intre pe nișa industriei de reclame audio, păstrându-și poziția de furnizor de abonamente la servicii de streaming audio și atrăgând venituri suplimentare din publicitatea audio digitală, estimată să fie cu peste 40% mai mare față de anul precedent.
Mai este interesant: Tranzacția a fost semnată într-un moment în care Pandora se luptă cu Apple Music. În trimestrul patru al anului trecut, compania a raportat venituri din abonamente de 97,7 milioane de dolari, care au compensat scăderea veniturilor din publicitate de la 313,3 milioane dolari în același trimestru al anului anterior la 297,7 milioane dolari.
De asemenea de interes: Spotify, lider pe piața streamingului muzical, intră la tranzacționare pe bursa americană după un IPO atipic, pe 3 aprilie. Acțiunile companiei din Stockholm vor intra pe piață printr-o listare directă, fără intermediari. În acest context, Spotify trebuie să convingă investitorii că afacerile companiei sunt solide și că aceia care cumpără acțiuni la debutul pe piață al acestora nu vor avea de suferit din cauza volatilității pieței.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: O companie americană cumpără platforma românească de comerț B2B TradeBoss.com, cu peste 650.000 de utilizatoriDenumită "Google al industriei audio", AdsWizz este o firmă de ad tech pentru nișa industriei audio, deservind alte plaforme precum Spotify, Deezer, PodCastOne, Cox Media Group, iHeartRadio, TuneIn, Entercom, Omnicom Media Group, GroupM.
AdsWizz este prezentă în 39 de țări cu 150 de angajați, având sediul central în San Mateo, California. Circa 100 de angajați se află în centrul din București.
Pe piața locală, AdsWizz operează din 2012, având în 2016, atunci cu 76 de angajați, o cifră de afaceri de aproape 20 milioane lei și un profit net de 753.000 lei, cu un provizion de 237.000 lei.
În urma tranzacției, AdsWizz a devenit subsidiara Pandora, Alexis van de Wyer rămânând CEO al AdsWizz.