Consiliul Concurenței analizează înscrierea avizelor în Registrul Național de Publicitate Mobiliară

Consiliul Concurenței analizează înscrierea avizelor în Registrul Național de Publicitate Mobiliară
scris 4 mar 2019

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație sectorială pe piața serviciilor de înscriere a avizelor de ipotecă sau a altor garanții reale mobiliare în Registrul Național de Publicitate Mobiliară – RNPM (fosta Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare). Aceste servicii se adresează tuturor creditorilor sau persoanelor de pe teritoriul României, ce solicită efectuarea unei astfel de operațiuni.

Registrul Național de Publicitate Mobiliară (RNPM) este un sistem național electronic de interes public, structurat pe persoane și bunuri, de evidență a priorității în caz de executare silită și de publicitate a actelor și operațiunilor juridice prevăzute de lege. Pentru înscrierea în Registru a avizelor de înscriere accesul este restricționat, numai operatorii autorizați și agenții acestora putând efectua înscrieri.

Urmărește-ne și pe Google News
Dentons Londra își consolidează practica Banking & Finance prin numirea a doi partneri CITEȘTE ȘI Dentons Londra își consolidează practica Banking & Finance prin numirea a doi partneri

Piața serviciilor de înscriere a avizelor de ipotecă/alte garanții mobiliare are un grad de concentrare foarte ridicat, determinat de existența unui lider care deține o cotă de piață de aproximativ 80%.

În același timp, deși legislația a fost modificată recent (la sfârșitul anului trecut) acest domeniu rămâne caracterizat de o intervenție semnficativă a statului prin stabilirea unor criterii de autorizare și a tarifelor practicate.

Astfel, ancheta sectorială urmărește să analizeze modalitatea de funcționare a pieței și comportamentele specifice și să identifice eventualele disfuncționalități, dar și acele măsuri necesare funcționării în parametrii normali din punct de vedere concurențial.

Conform legii, Consiliul Concurenței poate efectua investigații privind un anumit sector economic atunci când rigiditatea prețurilor sau alte împrejurări sugerează posibilitatea restrângerii sau denaturării concurenței pe piață. Acest tip de instrument este utilizat atât de Comisia Europeană, cât și de alte autorități.

Articol LegalMarketing

viewscnt
Afla mai multe despre
consiliul concurenței
registrul național de publicitate mobiliară