Norme legale, dar cu "soluții": Ospătarii merg pe încredere și nu verifică numerele de telefon ale clienților și nici dacă cei de la mese sunt sau nu rude

Norme legale, dar cu "soluții": Ospătarii merg pe încredere și nu verifică numerele de telefon ale clienților și nici dacă cei de la mese sunt sau nu rude
scris 1 iun 2020

Chiar dacă nu au făcut rezervare anterior, clienții pot intra la terase făcând o "rezervare" la fața locului. Va trebui însă ca de la fiecare masă să se înscrie cu numele și numărul de telefon în registru cel puțin o persoană, dar ospătarii nu vor verifica veridicitatea datelor oferite de client, cum nu vor verifica nici dacă cei care stau la mesele de mai mult de patru persoane sunt sau nu rude, potrivit reprezentanților patronatului HORA.

Din discuțiile avute de reprezentanții restaurantelor cu ANSVA, dacă un client trece prin fața restaurantului și nu are o rezervare, dar vrea să intre, recomandarea este să facă o rezervare la fața locului și va fi invitat la masă dacă este una liberă sau va fi rugat să aștepte eliberarea unei mese, a explicat luni într-o conferință de presă Daniel Mischie, președintele HORA - patronatul restaurantelor din România.

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit noilor norme, clienții se vor înscrie într-un registru în restaurant cu numele și un număr de telefon, nu vor sta mai mult de patru la o masă decât dacă sunt rude, iar în cazul în care dau semne de gripă, angajații localului nu le vor permite accesul.

Mischie confirmă că restaurantele, atunci când vor sesiza probleme vizibile de gripă în cazul clienților, îi vor sesiza și nu vor lăsa să intre în restaurant un client cu semne clare de îmbolnăvire

El spune că e obligatoriu ca de fiecare masă ocupată, în registru să fie înscris un nume, prenume și număr de telefon, pentru ca în cazul apariției unui caz de Covid-19 să se poată face o anchetă epidemiologică. Mischie spune că nu e nevoie ca un client să arate buletinul pentru a fi trecut în registru, ci doar să își spună numele, prenumele și numărul de telefon.

FOTO Terase din Centrul Vechi al Capitalei, redeschise imediat după intrarea în vigoare a măsurilor de relaxare. Străduțele au redevenit animate CITEȘTE ȘI FOTO Terase din Centrul Vechi al Capitalei, redeschise imediat după intrarea în vigoare a măsurilor de relaxare. Străduțele au redevenit animate

Restaurantele se bazează pe bunacredință a clienților, iar dacă aceștia dau un nume și un număr de telefon fals, reprezentanții restaurantului nu îi verifică, potrivit președintelui HORA. "Dacă dai nume fals și, mai ales, număr de telefon, nu vei avea posibilitatea să fii anunțat în cazul uneo anchete epidemiologice", a spus el.

În același timp, și dacă vin 10-20 de persoane la o masă și spun că sunt rude, restaurantele nu verifică dacă e sau nu adevărat. "Nu e treaba noastră să verificăm arborele genealogic și gradele de rudenie. Dacă spun că aparțin aceleiași familii, pot fi oricâte persoane la o masă, oricât de mare e familia", a mai spus Mischie.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
terase
norme
clienti