FOTO Singurul hotel Hilton din capitală are cel mai bun an de la deschidere. General Manager: Ce îi fidelizează pe oameni și ce lecții a adus experiența ultimilor ani

Turism   
FOTO Singurul hotel Hilton din capitală are cel mai bun an de la deschidere. General Manager: Ce îi fidelizează pe oameni și ce lecții a adus experiența ultimilor ani

Irina Semaca

Hotelul Hilton Garden Inn din Centrul Vechi al capitalei, rămas singurul hotel Hilton din capitală, a avut, în 2023, cel mai bun an din punct de vedere financiar de la deschiderea din 2017, depășind cu 15% cifrele din anul-record 2019, anunță, într-un interviu pentru Profit.ro, Irina Semaca, General Manager.

Date analizate de Profit.ro relevă că afacerile au depășit 44 milioane lei (de la 34 milioane lei în 2022 și 37 milioane lei în 2019), cu un profit net de 9,9 milioane lei (10,6 milioane lei în 2022 și 6 milioane lei în 2019).

Urmărește-ne și pe Google News

Hilton Garden Inn a rămas singurul hotel din brandul Hilton în București, după ce omul de afaceri George Copos, proprietarul grupului ANA Hotels, a rebranduit Athénée Palace, iar pandemia și războiul din Ucraina au închis hotelul DoubleTree by Hilton din capitală.

Compania lituaniană Apex Alliance, proprietara hotelului, care l-a cooptat în acționariat în urmă cu 6 ani pe cel mai bogat om din statul baltic, a mai deschis în vara anului 2019 hotelul Hilton Garden Inn din incinta Aeroportului Henri Coandă, primul hotel situat într-un aeroport din România.

Potrivit managerului Hilton Garden Inn din Centrul Vechi, piața hotelieră și-a revenit total după colapsul provocat de pandemie, între 2020 și 2022, iar entuziasmul creat de revenirea lucrurilor la normal a fost mai puternic decât îngrijorarea produsă de fluctuațiile economice, atât pe segmentul business, cât și pe cel leisure.

FOTO Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, își redeschid mai devreme hotelul din străinătate, prima investiție din afara țării, înainte de rebranding cu o marcă de lux. O proprietate istorică la care a stat și Churchill CITEȘTE ȘI FOTO Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, își redeschid mai devreme hotelul din străinătate, prima investiție din afara țării, înainte de rebranding cu o marcă de lux. O proprietate istorică la care a stat și Churchill

”Am depășit cu aproximativ 15% rezultatele financiare din 2019, cel mai bun an al nostru până acum. E o performanță, mai ales într-un context economic destul de fluctuant și mai ales dacă avem în vedere conflictul din Ucraina ori conflictul israeliano-palestinian”, spune Irina Semaca.

Situația din Fâșia Gaza a afectat gradul de ocupare în ultimul trimestru al anului 2023, însă deficitul a fost recuperat, începând cu primul trimestru 2024, din piața europeană.

”Pe segmentul leisure, a crescut destul de mult numărul oaspeților din țări precum Marea Britanie sau Italia. Practic, am reușit să recuperăm deficitul produs de situația tragică din Israel”, explică Irina Semaca.

VIDEO&FOTO Contract semnat pentru primul aeroport privat din România CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Contract semnat pentru primul aeroport privat din România

Cât privește estimările pentru 2024, managerul se așteaptă la o așezare a lucrurilor, care vor duce, cel mai probabil, la un rezultat financiar similar lui 2019.

”Experiența ultimilor ani ne-a demonstrat că lucrurile pot lua o turnură cu totul neașteptată, atât în ceea ce privește situația economică, dar și contextul geo-politic din regiune. Ceea ce ne-a învățat experiența ultimilor ani - și e o lecție foarte bună - este capacitatea de a ne adapta diferitelor situații, dar și de a face față provocărilor.

Deocamdată, însă, ne aflăm pe o piață într-o continuă creștere, însă, chiar și fără situații neprevăzute, sociale sau economice, niciun an nu seamănă cu altul în ospitalitate. Ne așteptăm, totuși, ca la finalul lui 2024, rezultatele să fie la nivelul celor din 2019, care a fost un an foarte bun pentru noi”, spune directorul Hilton.

FOTO Singurul hotel Hilton din capitală are cel mai bun an de la deschidere. General Manager: Ce îi fidelizează pe oameni și ce lecții a adus experiența ultimilor ani

La 6 ani de la deschidere, hotelul se menține în topul proprietăților de 4 stele din Capitală, clasându-se în Top 10 în scorurile TripAdvisor și Booking. ”Suntem lider de piață în ceea ce privește tariful mediu pentru o noapte de cazare - și asta datorită mai multor factori, fie că vorbim de volumul cererii, de locația excelentă, de faptul că suntem singurul hotel Hilton din București, de standardele ridicate, de echipă”, spune Irina Semaca.

EXCLUSIV FOTO&VIDEO Contabila reținută de Poliție - de la una din cele mai mari agenții de turism. A fost sesizat DIICOT. Cum a intrat compania în insolvență. Este reclamat și un grup de Facebook CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO&VIDEO Contabila reținută de Poliție - de la una din cele mai mari agenții de turism. A fost sesizat DIICOT. Cum a intrat compania în insolvență. Este reclamat și un grup de Facebook

Directorul Hilton Garden Inn arată că, în pofida problemelor constante de pe piața locală a forței de muncă, a reușit să-și asigure o echipă bună în poziții-cheie.

”Oamenii nu sunt ușor de păstrat într-un climat economic instabil. Inflația a crescut prețurile, iar mulți pleacă spre salarii mai mari sau se reprofilează în căutarea unor salarii mai bune. Avem, în continuare, o mobilitate destul de mare pe departamente precum housekeeping sau recepție, unde lucrează mai mult tineri, care, în general, au mai mult curaj să experimenteze și să încerce și altceva, în căutarea unui salariu mai mare.

Cu toate acestea, am reușit să păstrăm aproximativ 25% din echipa cu care s-a deschis hotelul. Sunt oameni foarte buni și dedicați, iar într-un business care se concentrează atât de mult pe interacțiunea cu clientul, avem nevoie de astfel de oameni.

ANUNȚ Ce va fi cu pasarela din Mamaia, închisă de 3 ani CITEȘTE ȘI ANUNȚ Ce va fi cu pasarela din Mamaia, închisă de 3 ani

Interacțiunea cu un om din echipă este, în general, motivul unui scor slab sau foarte bun în scorul Trip Advisor, de exemplu, așa că pun mare preț pe oameni și plusvaloarea pe care o aduc în rezultatele hotelului”, explică Irina Semaca.

Ceea ce îi fidelizează pe oameni, mai spune directorul Hilton Garden Inn, este, pe lângă motivația financiară, sentimentul de apartenență, care se traduce prin predictibilitate, posibilitatea de a avansa, de a se dezvolta profesional, dar și de a fi implicat în acțiuni dincolo de rutina jobului.

”În ultimii ani, ne-am implicat în mai multe proiecte sociale, cu accent pe accesul la educație pentru copiii din mediile defavorizate, iar astfel de lucruri pe care le facem împreună nu doar că ne sudează, ca echipă, dar au rolul esențial de a ajuta, puțin câte puțin, la crearea unui viitor mai bun pentru niște copii. Suntem parteneri ai mai multor asociații din Capitală, cu care lucrăm pe diferite proiecte, cu sprijinul furnizorilor și partenerilor noștri, care de fiecare dată ne sar în ajutor. Susținem, prin diverse acțiuni, activitatea unor ONG-uri precum Asociația PAVEL, care acordă sprijin copiilor bolnavi de cancer, internați la Institutul Clinic Fundeni, și familiilor lor, sau Asociația “Ana și Copiii”, are asigură sprijin financiar, educațional și emoțional pentru peste 1000 de copii care provin din familii cu venituri reduse. Scopul final al acțiunilor este acela de a le oferi copiilor șansa de a-și continua educația, de a preveni abandonul școlar și, astfel, de a le asigura șansa unui viitor mai bun”, explică Irina Semaca.

EXCLUSIV FOTO Christian Comair, având legături strânse cu familia regală din Qatar, construiește un aparthotel în centrul uneia dintre cele mai fierbinți zone imobiliare din România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Christian Comair, având legături strânse cu familia regală din Qatar, construiește un aparthotel în centrul uneia dintre cele mai fierbinți zone imobiliare din România

Hotelul susține, de asemenea, studenții provenind din programul Școala Duală sau din liceele profesionale. Începând cu 2018, hotelul a primit constant studenți în stagii de practică, în diverse departamente, iar doi dintre aceștia sunt astăzi parte din echipă.

FOTO Singurul hotel Hilton din capitală are cel mai bun an de la deschidere. General Manager: Ce îi fidelizează pe oameni și ce lecții a adus experiența ultimilor ani

”Îi primim în echipă, le desemnăm câte un trainer, care se ocupă de formarea lor, iar, la final, pe cei mai buni îi păstrăm în echipă.

Școlile profesionale sunt încă o modalitate bună de a forma specialiști în diferite departamente. Chiar dacă gradul de angajare post-stagiu nu este foarte mare, ne bucură fiecare om pe care reușim să-l pregătim și să-l păstrăm în echipă.

FOTO Alezzi confirmă că a cumpărat de la Martifer un proiect grandios în Mamaia. Nu va păstra însă planurile CITEȘTE ȘI FOTO Alezzi confirmă că a cumpărat de la Martifer un proiect grandios în Mamaia. Nu va păstra însă planurile

Pe de altă parte, pentru studenți, aceste stagii de pregătire în hotel sunt o modalitate fantastică de a-și găsi drumul”, mai spune directorul Hilton Garden Inn.

Irina Semaca, care a condus și hotelul K+K Elisabeta din București, este, din septembrie 2018, directorul hotelului Hilton Garden Inn din Centrul Vechi al Capitalei, după ce fostul manager, Maria Drăgulin, a părăsit postul la nici un an de la numire.

Irina Semaca (43 de ani) a studiat în București și la Londra, după care s-a angajat în lanțul K+K Hotels, lucrând și la hotelul din Londra, și la cel din Praga și, ulterior, la cel din București.

viewscnt
Afla mai multe despre
irina semaca
hilton garden inn bucharest old town
record
cel mai bun an financiar