Compania Dorna Apemin, producătorul apei minerale Dorna, a înregistrat anul trecut o pierdere netă de 1,68 milioane de lei, ceea ce face ca, în perioada 2013-2015, pierderile totale ale companiei să se ridice la 6,44 milioane de lei.
”Aprobarea măsurilor cu privire la acoperirea pierderii nete aferentă anului 2015, în sumă de 1.687.903,33 lei. (...) Aprobarea măsurilor cu privire la acoperirea pierderii totale (2013 - 2015) în valoare de 6.444.121,59 lei înregistrată de Societate (Dorna Apemin - n.r.)”, este menționat într-un documentul publicat în Monitorul Oficial.
Măsurile cu privire la acoperirea pierderilor vor fi discutate în cadrul adunării generale a acționarilor care va avea loc la jumătatea lunii iunie.
Producătorul de apă minerală a înregistrat afaceri de 13,6 milioane de lei în 2014 cu 23%mai mult față de vânzările raportate în anul precedent, care s-au ridicat la 10,5 milioane de lei. Pentru anul 2015, Dorna Apemin nu a depus încă rezultatele financiare aferente la Ministerul de Finanțe.
Compania Dorna Apemin a fost înființată de antreprenorul elvețian de origine greacă Jean Valvis. În 2002, omul de afaceri decide să vândă producătorul de apă minerală companiei Coca-Cola, într-o tranzacție estimată la vremea respectivă la 40 de milioane de euro.
Portofoliul Dorna Apemin este format din Izvorul Alb, Dorna și Poiana Negri. Cele trei mărci de apă minerală sunt îmbuteliate în Fabrica Poiana Negri, intrat într-un program de investiții după ce Sistemul Coca-Cola din România a achiziționat capacitățile de producție și izvoarele de la Dorna.
Principalele branduri care se luptă pentru o felie din piața de apă minerală autohtonă, estimată la 300-350 de milioane de euro, sunt Borsec, Dorna, Bucovina, Izvorul Minunilor sau Aqua Carpatica.