Compania Carpathian Springs, producătorul apei minerale Aqua Carpatica, a avut anul trecut un profit de 5,7 milioane de lei (1,3 milioane de euro) de 20 de ori mai mare față de câștigul de 276.000 de lei (62.000 de euro) raportat în 2014.
Și vânzările brandului de apă minerală, fondat de antreprenorul elvețian de origine greacă Jean Valvis, au crescut cu 30% anul trecut, până la 99,7 milioane de lei (22,5 milioane de euro), față de anul 2014, când s-au ridicat la 69,4 milioane de lei (15,6 milioane de euro), potrivit informațiilor de la Ministerul de Finanțe.
Brandul de apă minerală românesc este exportat în mai mult de zece țări, printre care Marea Britanie, Japonia, China, toate țările Golfului (Emiratele Arabe Unite, Qatar, Kuweit, Bahrain, Arabia Saudită, Oman), Rusia, Republica Moldova, Germania, Ungaria, Spania, Australia, Finlanda.
CITEȘTE ȘI Aqua Carpatica continuă creșterea pe piața americană și intră în lanțul de magazine Whole Foods MarketÎn Statele Unite, Aqua Carpatica este distribuită, din iulie 2015, în lanțul Sprouts Farmers Market (peste 200 de magazine ce operează în 12 state, având un numar de 18.000 angajati) ce comercializează produse proaspete și organice. Recent, producătorul apei minerale a anunțat că Aqua Carpatica va fi distribuită și în lanțul de magazine Whole Foods Market, cu vânzări de 14,6 miliarde de dolari anul trecut.
Anul trecut, Carpathian Springs, membră a grupului Valvis Holding, a avut 141 de angajați.
Principalele branduri care se luptă pentru o felie din piața de apă minerală autohtonă, estimată la 300-350 de milioane de euro, sunt Borsec, Dorna, Bucovina, Izvorul Minunilor sau Aqua Carpatica.