Compania Dorna Apemin, producătorul apei minerale Dorna, nu își mai majorează capitalul social cu până la echivalentul a aproape 12 milioane de euro, la 125,4 milioane lei, operațiune lansată la finele anului trecut, deoarece într-un interval de 1 lună nu a fost depus niciun buletin de subscriere de către acționari pentru noile acțiuni care le-au fost oferite.
Pachetul de acțiuni noi a fost oferit acționarilor spre subscriere în intervalul 21 noiembrie-22 decembrie 2017, dar la final s-a constatat că nu au fost efectuate subscrieri de către acționarii care aveau posibilitatea de a-și exercita dreptul de preferință.
Ca efect al acestei situații, capitalul social al companiei rămâne 72,8 milioane lei, iar structura acționariatului rămâne, de asemenea, neschimbată.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dorna Apemin a fost înființată de antreprenorul elvețian de origine greacă Jean Valvis. În 2002, omul de afaceri a decis să vândă producătorul de apă minerală companiei Coca-Cola, într-o tranzacție estimată la vremea respectivă la 40 de milioane de euro.
În 2016, compania a avut afaceri de 17,3 milioane lei și a revenit pe profit cu un câștig net de 369.845 lei și un provizion de 556.071 lei, după o pierdere de 1,6 milioane lei (dar cu un provizion de 1,1 milioane lei) în 2015.
Portofoliul Dorna Apemin este format din Izvorul Alb, Dorna și Poiana Negri. Cele trei mărci de apă minerală sunt îmbuteliate în Fabrica Poiana Negri, intrat într-un program de investiții după ce Sistemul Coca-Cola din România a achiziționat capacitățile de producție și izvoarele de la Dorna.
Principalele branduri care se luptă pentru o felie din piața de apă minerală autohtonă, estimată la 300-350 de milioane de euro, sunt Borsec, Dorna, Bucovina, Izvorul Minunilor sau Aqua Carpatica.