Lanțul de supermarketuri și magazine de proximitate Mega Image, parte din grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, a înregistrat în 2022 cea mai mare cifră de afaceri din ultimul deceniu. Profitul net al companiei a revenit pe creștere după doi ani consecutivi de scădere.
Anul trecut, Mega Image a raportat o cifră de afaceri de 8,714 miliarde de lei (1,755 miliarde euro), în creștere cu 16% față de 2021, când retailerul a obținut vânzări de aproape 7,467 miliarde de lei (1,503 miliarde de euro).
După doi ani consecutivi de scădere, profitul net al companiei a crescut cu 29% în 2022 față de anul precedent, ajungând la 139,6 milioane de lei (28,124 milioane euro).
2020 și 2021 sunt singurii ani din ultimul deceniu în care profitul companiei a intrat pe un trend descendent.
CITEȘTE ȘI Kaufland depășește afaceri de 16 miliarde lei în RomâniaÎn ceea ce privește numărul de angajați ai companiei, acesta a continuat să scadă și în 2022, ajungând la 10.618 de la 10.663 persoane în 2021 și de la 10.964 în 2020.
Prezent pe piața locală din 1995, Mega Image era în 2021 al cincilea cel mai mare retailer alimentar din România, după Lidl, liderul pieței, Kaufland, Carrefour și Profi.
Mega Image este și cel mai mare lanț de supermarketuri din țară cu o rețea care cuprinde în prezent peste 900 de magazine în: București, Constanța, Ploiești, Brașov, Târgoviște, Timișoara, Cluj, Iași și alte orașe din țară. În total, lanțul de magazine a ajuns să acopere circa 15 județe și Bucureștiul.
În 2010, retailerul a lansat pe piața locală și conceptul de Shop&Go, care a ajuns în prezent la peste 400 de magazine.