DOCUMENT Modificări în planul de redresare al Vivre Deco - sumele alocate creditorilor vor crește

DOCUMENT Modificări în planul de redresare al Vivre Deco - sumele alocate creditorilor vor crește
scris 31 ian 2023

Vivre Deco, unul dintre cei mai mari retaileri online de home&deco din Europa Centrală și de Est (ECE), aflat însă în procedură de concordat din cauza dificultăților financiare, a modificat planul de restructurare, act care prevede acum majorarea sumelor de bani distribuite creditorilor.

În urma discuțiilor cu creditorii, sumele alocate creanțelor bugetare vor fi majorate de la 100.000 euro la 400.000 euro, procentul de îndestulare a acestei categorii de creanțe urmând să crească de la 4,7% la 19,6%.

Urmărește-ne și pe Google News
EXCLUSIV FOTO Frații Pavăl pregătesc demolarea Vămii Chitila pentru un nou magazin Dedeman CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Frații Pavăl pregătesc demolarea Vămii Chitila pentru un nou magazin Dedeman
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Pentru celelalte creanțe urmează să fie alocată pentru plată suma de 1,790 milioane de euro, comparativ cu 500.000 euro în varianta inițială a planului de restructurare, procentul de îndestulare a acestei categorii de creanțe urmând să urce de la 3,8% la 13,8%. 

DOCUMENTUL POATE FI VĂZUT AICI

Profit.ro a anunțat în noiembrie 2022 că Vivre Deco a depus la instanță prima prima variantă a planului de restrucurare,  care stabilește că societatea se va concentra pe vânzarea mărfurilor în sistem Dropshipping (stoc furnizor, care nu mai presupune o limitare a numărului de produse oferite în funcție de capacitatea de depozitare), spre deosebire de modelul actual, bazat pe vânzări din stoc propriu, iar costurile lunare de marketing vor fi plafonate la maximum 150.000 euro pe lună, cu aproape 90% mai puțin față de nivelul mediu de anul trecut.

Datele relevă acum că randamentul investițiilor în activități de marketing a fost, în 2020 și 2021, substanțial sub așteptări, respectiv 1 euro investit în Google a corespuns unui venit/comandă de 5 euro, față de un estimat de 10 euro.

Spațiul de depozitare va fi redus semnificativ, de la 30.000 mp la 7.000 mp, pentru tăierea cheltuielilor cu chiriile.

Tranzacție în curierat - PTT Express by Filadelfia Group fuzionează cu Memex, avându-l în spate pe proprietarul Christian Tour, cu ținta de a deveni cel mai important jucător din piața de curierat rapid CITEȘTE ȘI Tranzacție în curierat - PTT Express by Filadelfia Group fuzionează cu Memex, avându-l în spate pe proprietarul Christian Tour, cu ținta de a deveni cel mai important jucător din piața de curierat rapid

Cheltuielile cu salariile sunt estimate a rămâne relativ constante pe toată durata planului, la 175.000 euro în medie pe lună, dar cu mici reduceri de personal pentru a compensa impactul indexării salariilor cu rata inflației. Compania are astăzi 153 de angajați, cu 132 mai mic față de 2021, și un număr lunar de clienți de circa 15.300.

Planul va fi derulat pe durata a 48 de luni, cu posibilitate de prelungire pe încă 12 luni, în primul an urmând să fie achitat minimum 10% din valoarea creanțelor, de circa 107 milioane lei.

Principalii concurenți ai Vivre pe piața locală sunt IKEA, Jysk, XXXLutz, Mobexpert, Bonami.

Compania apreciază că o reorganizare în insolvență, dacă planul de concordat ar fi respins, nu are șanse de succes, astfel că următoarea alternativă optimă ar fi falimentul, din cauza lipsei credibilității față de clienți și furnizori, afectarea creanțelor și acumularea de costuri suplimentare.

Vivre Deco a anunțat anterior că va solicita Bursei de Valori București suspendarea bondurilor sale, începând cu 10 noiembrie și până la omologarea planului, în vederea definitivării listei deținătorilor de obligațiuni care vor fi afectați de procedură.

Vivre Deco este tranzacționat la bursă sub simbolul VIV25E. Compania este primul business din sectorul e-commerce care a listat la BVB obligațiuni denominate în euro. 

În septembrie, Vivre Deco a inițiat procedurile de concordat preventiv, ca măsură pentru protejarea și redresarea business-ului, în condițiile în care, post-pandemie, piața de home&deco a înregistrat o scădere medie de peste 20%. 

În 2020, Vivre Deco înregistra o creștere conjuncturală record de 52% a cifrei de afaceri, care a stat la baza unor planuri pentru expansiunea business-ului, însă în 2021, odată cu ridicarea restricțiilor impuse de pandemia de COVID-19, compania a înregistrat o scădere a cifrei de afaceri, de 18% în 2021 și de 45% în primul semestru din 2022.

EXCLUSIV Daea discută cu Asociația Producătorilor de Zahăr din zona Luduș un transfer al fabricii pe care gigantul francez Tereos vrea să o închidă. Interes și din partea Scandia Food, liderul pieței conservelor CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Daea discută cu Asociația Producătorilor de Zahăr din zona Luduș un transfer al fabricii pe care gigantul francez Tereos vrea să o închidă. Interes și din partea Scandia Food, liderul pieței conservelor

Acum, explicând că astfel poate asigura transformarea modelului de business pe baze sustenabile și pentru a-și onora în continuare obligațiile față de clienți și parteneri, Vivre Deco a demarat formalitățile procedurii de concordat preventiv. Această inițiativă permite continuarea măsurilor de restructurare a business-ului în vederea redresării.

ULTIMA ORĂ FOTO Kaufland, cu mesaj în spațiul public: Se va constata că anumite produse de brand nu vor mai fi pe raft, unii furnizori au comunicat majorări de preț nerezonabile CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Kaufland, cu mesaj în spațiul public: Se va constata că anumite produse de brand nu vor mai fi pe raft, unii furnizori au comunicat majorări de preț nerezonabile

În urmă cu circa un an, conducerea Vivre Deco a fost preluată de Călin Fusu, mutare anunțată anterior de Profit.ro. El a înlocuit-o astfel pe Monica Cadogan, care a demisionat din această funcție. 

Noua conducere arată acum că "filosofia creșterii cifrei de afaceri și cotei de piață la costuri nesustenabile economic pe termen lung practicată de fosta conducere executivă" a fost una greșită, iar focusul actual este ca activitatea să fie transformată într-una profitabilă și sustenabilă pe termen lung.

La capitolul Riscuri se vorbește de riscul de lichiditate, arătându-se că, în cazul neîndeplinirii obligațiilor de plată sau a indicatorilor de lichiditate prevăzuți in contract, creditorii (furnizorii comerciali, băncile etc.) ar putea începe acțiuni de executare a activelor principale sau chiar ar putea solicita deschiderea procedurii insolvenței societății.

"În contextul derulării activității noastre, suntem supuși unui risc de litigii, printre altele, ca urmare a modificărilor si dezvoltării legislației. Este posibil sa fim afectați pe termen scurt de alte plângeri sau litigii, inclusiv de la parteneri cu care are avem relații contractuale având în vedere situația lichidității societății, furnizori, concurenți, acționari, autorități fiscale sau de reglementare, precum si de orice publicitate negativă pe care o atrage un astfel de eveniment", se arată în document. 

INS reconfirmă - Economia României a crescut în primul semestru cu 5,8% față de semestrul I 2021 CITEȘTE ȘI INS reconfirmă - Economia României a crescut în primul semestru cu 5,8% față de semestrul I 2021

Raportul poate fi văzut AICI

În primăvară, Vivre Deco a anunțat că a înregistrat o pierdere de 84,7 milioane lei pentru exercitiul financiar încheiat la 31 decembrie 2021, ca efect al creșterii competitiei pe piata online, contracției pieței de e-commerce odată cu relaxarea interdicțiilor din pandemie și creșterea de costuri operaționale (materii prime, salarii, combustibil) generate de criza transportului din China și a presiunii inflaționiste. 

În 2020, compania avusese un profit de 7,4 milioane lei.

În 2021, ca urmare a pierderii înregistrate, societatea a avut capitaluri proprii negative în valoare de 65 milioane de lei.

Dintre cele 9 țări în care Vivre este prezentă, România este cea mai semnificativă piață din punct de vedere al vânzărilor, reprezentând 44% din cifra de afaceri din 2021. Ponderi semnificative au fost înregistrate și în Bulgaria –14.5%, Croația – 12.2% și Ungaria – 9.5%

Din 315 angajați indicați anterior, puțin peste 50% aveau studii superioare.

"Succesul nostru depinde de capacitatea acesteia de a achiziționa și de a reține clienții într-un mod rentabil. Am făcut investiții semnificative în atragerea de noi clienți și ne așteptăm în continuare la investiții semnificative pentru a achiziționa clienți suplimentari. Eforturile noastre de publicitate plătită sunt direcționate în principal în canale online, incluzând motoare de căutare, afișarea de reclame pe rețelele de socializare dar și pe TV/radio.

Aceste eforturi sunt costisitoare și pot să nu conducă la o achiziție rentabilă de clienți noi. Nu putem garanta că profitul net obținut de la clienții noi pe care ii achiziționăm va depăși în cele din urmă costul de achiziție al acestora. Dacă nu reușim să oferim o experiență de cumpărături de calitate, iar consumatorii nu percep că produsele oferite sunt de înalta valoare și calitate, este posibil să nu 19 putem atrage clienți noi conform planificărilor. Dacă nu reușim să atragem clienți noi care plasează un număr suficient de comenzi pentru a ne dezvolta afacerea, s-ar putea să nu putem genera volumele necesare pentru a produce optimizari de volum, veniturile noastre nete pot scădea, iar activitatea noastră, situația financiară și rezultatele operaționale pot fi afectate semnificativ într-un mod negativ", se arăta în raportul companiei.

Proiecțiile realizate de conducere au în vedere ca activitatea să devină profitabilă pe termen mediu. Conducerea consideră că grupul își va continua în mod normal funcționarea, fără a intra în stare de insolvență sau reducere semnificativă a activității.

La rândul său, auditorul semnala - "Capacitatea Grupului de a continuă activitatea depinde de abilitatea să de a genera suficiente profituri viitoare, de negocierile cu noi potențial investitori pentru obținerea de fonduri și de suportul continuu al acționarilor și creditorilor. Managementul Grupului nu ne-a putut furniza suficiente probe de audit privind estimările utilizate în proiecțiile de fluxuri de numerar pentru anul următor pentru a demonstra cum se acoperă necesarul de intrări de numerar în următoarele 12 luni. Aceste aspecte indică existența unor incertitudini semnificative care pot indica îndoieli semnificative în legătură cu capacitatea Grupului de a-și continua activitatea în viitorul apropiat și, prin urmare, capacitatea să de a-și valorifica activele și plăti datoriile în cursul normal al activității".

Documentul integral, cu toate riscurile indicate, poate fi văzut AICI

Cu o participație de 67%, Fusu este acționarul majoritar al Neogen, companie care deține 50% din capitalul social al Vivre Deco. Fusu a fondat grupul Neogen în anul 2000, acesta dezvoltând platforme precum BestJobs, Clever Taxi sau Casta.

Ceilalți acționari ai Vivre Deco sunt Advisory Delta SRL - 45% și Vajda Andras Peter Nagy - 5%. Advisory Delta SRL are ca asociat unic societatea Walnut Investments OOD ((Bulgaria), al cărei administrator este Oliver Patrick Cadogan, cetățean irlandez.

Compania, lansată în 2012 de mai mulți antreprenori locali, este prezentă pe nouă piețe din regiune - România, Bulgaria, Grecia, Croația, Ungaria, Slovacia, Cehia, Slovenia și Polonia.

viewscnt
Afla mai multe despre
vivre deco
fusu
cadogan
plan
modificare