Volumul total de vânzări Coca Cola în România a scăzut cu 2,5% în 2024, în principal pe fondul unei căderi a băuturilor energizante vândute adolescenților, după ce autoritățile de la București a venit cu restricții în magazine.
Volumul de vânzări în România a scăzut cu 2,5%, fiind afectat de un mediu provocator al consumatorilor după introducerea unei taxe pe zahăr în ianuarie și o creștere a TVA în 2023.
Cafeaua a continuat să crească, cu peste 20%, în schimb vânzările de băuturi energizante către adolescenți au scăzut, sub efectul noilor reglementări, arată compania.
Măsura a fost inițiată de USR, dar a fost susținută și de Guvernul Ciolacu.
Inițial proiectul dădea doar posibilitatea de a verifica actele de indentitate, dar deputații au instituit acum obligația vânzătorilor de a consulta actele de identitate ale consumatorilor.

”În vederea verificării împlinirii vârstei de 18 ani a cumpărătorilor și consumatorilor care solicită vânzarea, respectiv servirea băuturilor alcoolice, băuturilor energizante și/sau produselor reglementate de dispozițiile art. 2 din Legea nr. 201/2016 privind stabilirea condițiilor pentru fabricarea, prezentarea și vânzarea produselor de tutun și a produselor conexe și de modificare a Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor de tutun, cu modificările și completările ulterioare, membrii personalului localurilor publice și vânzătorii din unitățile comerciale au obligația de a solicita consultarea actelor de identitate ale consumatorilor”, prevede proiectul, fără a specifica în cazurile în care vârsta clientului este în mod vizibil de peste 18 ani.
În cazul neîndeplinirii obligației menționate, membrii personalului localurilor publice și vânzătorii din unitățile comerciale pot fi sancționați cu amendă de la 10.000 lei la 30.000 lei.
