Vânzările grupului farmaceutic ungar Gedeon Richter în România au crescut cu 34,5% în primul semestru, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la 119 milioane de euro, cea mai mare contribuție având-o divizia de distribuție și retail de medicamente (Pharmafarm și Gedeon Richter Farmacia).
La nivelul grupului, vânzările au crescut cu 22,4%, la 733 milioane de euro.
Piața din România a înregistrat a doua creștere a vânzărilor la nivelul grupului, după SUA, unde vânzările s-au dublat și a contribuit cu mai multe de o treime la vânzările înregistrate în Uniunea Europeană.
Activitățile de distribuție și retail din România au generat în primul semestru peste 90% din veniturile grupului pe acest segment, respectiv 111 milioane euro (504 milioane lei). Rezultatul este cu 37% mai mare în lei și cu 35,7% în euro, față de ianuarie- iunie 2016.
Operațiunile de producție de medicamente au adus venituri de 16,6 milioane euro, în creștere cu 13,7%. În lei, vânzările au avansat cu 14,5%, la 75,5 milioane lei.
Pe segmentul contraceptivelor și al produselor pentru sănătatea femeii, vânzările Gedeon Richter în România au urcat cu 7,6%, la 3,5 milioane euro.
Pe lângă distribuție și retail (Pharmafarm și Gedeon Richter Farmacia), Gedeon Richter derulează în România și activități de producție, prin fabrica de medicamente Gedeon Richter România din Târgu-Mureș.